En dag med vila och lite luft…

Ooooh herre jösses amalia så surt det är!!! Kan bara tipsa om att det inte är någon höjdare (vilket jag iofs även visste innan) att äta kesella med bär efter man har borstat tänderna. Det är så tungan skrynklar sig! Tog fel på dag, så radonkillarna var här nyss och satte upp 2 dosor hos mig istället för igår. Skönt att de kom så tidigt ändå. Annars brukar det ju aldrig slå fel att de skriver mellan 8.30-11.30 och att de då kommer först vid 11.15. Men ibland blir man överraskad 🙂 Jag hade då förstås gjort mig iordning och borstat tänderna trots att jag inte ätit frukost ännu, då man inte direkt vill ta emot främmande besök i pyamasen direkt från sängen… Så då blir det surt s man nästan smäller av när man ska äta sin frukost sen istället 😉

Idag ska jag i alla fall ta mig ut på en promenad igen och förhoppningsvis får jag med mig ”joggingkillen” igen om jag har tur. Det lät så. Han är inte iväg på jobb idag. Vore spännande att se honom i uniform nån gång 😉 Men inte så stor chans på en promenad direkt… 🙂

Det märks att kroppen mår bättre av att vara hemma i vila i alla fall. Inte haft någon mer frossa nu 🙂 Men känning av magen ändå, särskilt igår kväll. Jag hoppas vara piggare till helgen i alla fall när vi ska träffas för våran roligateamträff hemma hos en kollega här i stan och G kommer hit från sitt håll. Han är redan här under dagen också. Och så kommer 2 härliga kollegor till. Jag kan ju ta bilen över. Det blir lugnt med middag bara och sitta och snacka.

Bilen igår som jag fick låna var ju inte varken registererad eller försäkrad fick jag reda på när jag kom tillbaka och hämtade min haha! Det hade blivit en miss. Men den hade förstås inte en skråma när jag kom tillbaka med den igen. Är ju bästa bilföraren ju 😉 Himlans rolig var den att köra i alla fall! I loved it! Sen att jag fick trixa lite för att veta hur jag skulle öppna bensinluckan var ju en annan femma. Det gick efter en stunds letande 🙂 Och min bil sen då, den hade de tvättat när jag hämtade ut den. Vilken glad överraskning! Kände ju inte igen den så skitig som den var innan 🙂 Lyx!

20130227-093554.jpg

20130227-093611.jpg

Det här inlägget postades i Bilar, Hälsa, Killar/Män, Livet på landet, Vänner, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En dag med vila och lite luft…

  1. Bubbel skriver:

    Låter som en bra plan med lite frisk luft ute i solen, det kommer göra dig gott ska du se! 🙂 kram

  2. Åsa skriver:

    Hahha, dom ville ge din bil lite kärlek 😉
    Vad jobbar joggingkillen med? Blir ju sååå nyfiken 😀
    Kramar på dig

  3. oskrivnablad skriver:

    Å du var duktig och tog kort på gårdagens kvällshimmel ser jag 🙂 Bra med luft och sällskap, vare sig han har uniformen på eller ej 😉 Min bil blir ren just i detta nu… jag kan se den genom fönstret och fiiiiiin blir den 🙂 Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, den var ju så fin himlen. Dum som jag var så tog jag inte med mobilen på promenaden igår. Det var en hiskeligt fin, tom. ännu finare solnedgång än kvällen innan. Mitt sällskap tog kort. Det var väldigt skönt med både frisk luft och trevligt sällis 🙂 Man blir på så gott humör, även om han inte hade uniformen på 😉 Åh, får du också ren bil. Härligt!!! 🙂 Man skulle ju nästan behöva tvätta den varje dag om den ska hålla sig så dock. Torrt på vägen vill man ha. Kram kram!

Kommentera

