Solsken ute, men mycket i tankarna…

Söndag och imorgon blir det ett försök att gå och jobba igen… Sitter i solen på uteplatsen och läser, men tankarna styr också iväg åt annat håll…

Efter att ha varit hemma en vecka igen så har kroppen mått något bättre även om symtomen är kvar. Jag har vilat och tagit det lugnt. Jag har dock mer ont i magen efter gårdagens middag av någon anledning. Pratade med G igår i bilen när jag hämtat upp honom på väg till middagen. Han sa att jag verkligen borde vara hemma när jag inte är frisk och att det inte mitt problem att lösa jobbet. Visst är det så. Är väl det där ansvaret man känner och att man ska vara duktig. Svårt det där! Ta hand om sin hälsa, klara sig ekonomiskt samt klara sitt jobb går inte alltid hand i hand. Det är så mycket tankar just nu på alla plan. Min hälsa och vad det är som är för fel på mig, jobbet osv. Vad händer och vad vill jag? Jag tror jag kommit lite till ett vägskäl. När jag gått hemma den här veckan har det gått upp för mig mer och mer att jag börjar känna mig färdig med mitt jobb. Glädjen i det finns inte där på samma sätt av olika anledningar som jag inte kan gå in på. Men jag har underbara kollegor!

Normalt sett känns ju ens jobb som man trivs med som något som ger en energi även när man är sjuk. Men nu tar allt energi på alla plan känner jag. Även efter mitt samtal med chefen om att acceptera att jag inte mår bra just nu gör ändå att det inte känns bra. Läsa nåt på sidan av för att sedan komma vidare? Bara söka sig vidare? I don´t know. Ofta när man inte mår bra fysiskt och psykiskt kommer de där frågorna upp och allt blir ett enda virrvarr. För en sådär 10 år sedan när mitt liv brakade samman omskolade jag mig från webdesigner till beteendevetare. Men det var ett bra val! Fortsättning följer…

Det var en trevlig kväll igår i alla fall med kära vänner/kollegor! God mat, skratt och trevliga samtal! Och favvon Robin gick vidare till finalen i mellon 🙂 Det gav mig energi även om jag mår sämre fysiskt idag igen. Och G hade med sig en mediaspelare till mig som jag fick ta över, sedan han skaffat en ny 🙂 Så gulligt! Ska bli spännande att testa den och slippa koppla upp datorn till tv:n.

20130303-134946.jpg
På väg till lördagsmiddag. Jag är inte så sur som jag ser ut 😉 Utan på bra humör 🙂

20130303-155924.jpg

20130303-155954.jpg

20130303-160014.jpg
Jag var barnvakt på lördag fm till lilla brorsdottern. Här ska hon göra likadant som faster 🙂

20130303-222942.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa, Livet på landet, Tankar, Vänner, Vår. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Solsken ute, men mycket i tankarna…

  1. ASKA skriver:

    Åh jag förstår att det suger och är oroande att inte få veta vad som är fel..va märkligt allt detta är..
    Tja, det kanske är dags att gå vidare, på samma plan men i ett nytt jobb. Samtidigt är det skönt att ha en trygg arbetsplats när man inte mår bra, att veta att man kan vara hemma om man är sjuk och att alla förstår ❤
    Stor kram på dig kakan!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är jättemärkligt! Aldrig varit med om något liknande! O ja det där med jobb tåls att fundera över. Visst är det tryggt med en arbetsplats och goa kollegor när man är sjuk, men samtidigt när det också tar en viss del negativ energi så är inte det heller 100. Något bättre just nu dock. Stor kram tillbaka ♥

  2. oskrivnablad skriver:

    Tankarna får mycket utrymme när en går hemma. Kanske dags att titta runt på olika alternativ. Trevligt lördagskväll verkade du ha och vad mysigt med lässtund i solen 🙂 Kram på dig!

  3. stoffisen skriver:

    Jag förstår dig till 100 %!
    Måste vara jobbigt att inte veta, men en sak är säker det kommer att bli bra!!

    Kram
    Stoffe

Kommentera

