Film om kärlek…

Två filmer sedda de två senaste dagarna. Igår blev det ”A walk to remember”. En så fin film om kärlek som sätts på prov. Kärlek när den är som finast! Definitivt näsduksvarning, för tårarna rann.

Idag såg jag en annan film, ”Love is all you need” med bla. Pierce Brosnan. Också en fin film. Dock inte riktigt samma näsduksvarning. Men klart sevärd 🙂

Vet inte om jag skrev förra veckan att jag äntligen också sett filmen som alla tycktes ha sett utom mig, ”The notebook (Dagboken)”. En helt underbar film som ni bara måste se om ni inte redan sett den. En av de bästa filmer jag sett helt klart. Åh vad tårarna rann på slutet! En film att älska verkligen!

Idag har jag jobbat hemifrån och suttit och läst ute i solen. Jag är i sånt behov av vila och att vara ifred emellanåt. Jag bara njuter! Min mage skulle jag kunna skänka bort just nu. Har haft mer ont igen sen i lördags. Och igår när jag skulle på ett hembesök strax utanför jobbstan kom jag aldrig iväg. Magen satte sig totalt på tvären så jag fick ringa och avboka 30 minuter innan. Mådde så dåligt! Lyckades ändå hålla ut och vara kvar på jobbet och hålla ett möte på eftermiddagen med tolk som behövde klaras av.

När jag kom hem sov jag efter att ha gjort klart min deklaration. Och idag har jag haft så ont att jag övervägde och ringa till läkare. Känner mig lite orolig över hur det ska gå nästa vecka när jag ska till Örebro två dagar på utbildning… Får försöka vila så mycket jag bara kan i helgen, men hur som har jag absolut ingen aning om hur magen kommer att bete sig. Det är inte lätt att ha det jobb jag har just nu. Och vad jag märker så påverkas magen också av stress. Har ändrat min kost lite även om jag äter bra mat annars också, men försöker göra det jag kan. Få om ultraljudet visar något nästa torsdag. Detta verkar visst aldrig ta helt slut. Men piggare än tidigare är jag i alla fall och tempen har hållit sig i skinnet nu.

Nu är det dags för sängen! Suss gott!

Det här inlägget postades i Film, Hälsa, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Film om kärlek…

  1. Åsa skriver:

    Gud vad jag lider med dig och din mage..stackare 😦 det är inte klokt och det känns som du behöver träffa en ny läkare som kan det här bättre..å tar dig på 100% allvar!
    Krya på dig!
    Kramar ÅSa

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack gulliga du ❤ Blir det ingen ordning efter ultraljudet så funderar jag starkt på att byta läkare! Vet att min IBS är igång pga. det som varit men är ju nåt mer jag inte känner igen. Ont ska man inte behöva ha. Kramar

  2. stoffisen skriver:

    Åh min filmguru tipsar!
    Du är bäst!
    Film ”ett” ska jag se!!

    Kram
    Stoffe

  3. stoffisen skriver:

    Kan läkaren du gått till bytas ut?
    En kvinnlig läkare brukar ju vara bra tycker många när det kommer till ”förståelse”

    • Lilla Norpan skriver:

      Jo, ska försöka byta om det inte blir nån ordning nu på detta. Blir galen på detta! Han är inte bra den där läkaren. Att få frågan vad man tror själv känns lite B. Kram

  4. bubbelsblogg skriver:

    Åh såna filmer gillar jag så tack för tipset! Hoppas verkligen de kan hjälpa din mage, stackars dig!! Kram

Kommentera

