Norpan mitt uppe i razzia…

Hemma igen efter min 2-dagars i Örebro som blev ett större äventyr än vad man kan förvänta sig.

Vi har haft trevligt tillsammans även om föreläsningarna/seminarierna har varit lite både och åtminstone första dagen. Andra dagen var riktigt bra tycker jag! Särskilt Behrang Miri som var med i mellon i år 🙂 Fick med mig en del matnyttigt av dagarna 🙂 770 personer var det på konferensen. Buffén på tisdagskvällen gick vi ifrån. De hade utlovat mat vid 19 på Conventum, men vid 19.30 när maten fortfarande inte hade dykt upp fick vi nog alla tre. Jag var vrålhungrig efter att bara ha ätit ett vaniljhjärta på eftermiddagen vid 15. Inte mycket att leva på. Så vi näst intill sprang iväg till den italienska restaurangen, Al forno istället där de var snabba med maten och vilken mat sen! Mmmmmmm!!!!! Vi njöt av varenda tugga. Det var urtrevlig personal som extraplus på det. Ett ställe jag gärna går tillbaka till. Efter en timme kom G och joinade oss och tog sig en ”nattapizza” som han säger 🙂 Efter några timmars snack och skratt och nåt glas till så gick vi nöjda tillbaka mot hotellet 🙂

På morgonen vaknade vi till detta: http://na.se/nyheter/orebro/1.2046341-stor-hotellrazzia-tio-personer-anhallna. Men det visste vi ju inte då. Så det var med stora ögon vi kom ner till frukosten. Hotellpersonalen var puts väck och istället vimlade det av civilpoliser och uniformerade poliser överallt. Mycket trevliga var de, men kunde inte tala om för oss om vad som hade hänt. Frukosten var ingen höjdare och blev lite därefter i och med att det inte var någon hotellpersonal där. Polisen gjorde sitt bästa med att serva hotellgästerna i receptionen ändå 🙂

Men nu är jag hemma igen och möttes inte av någon myrinvasion. Jag satte som sagt ut två myrrdosor, där de tar med sig innehållet från dosorna till boet så de dör. Låter lite makabert, men myror är inte så kul att ha vare sig inomhus eller ute vid uteplatsen. Så fick det bli, även om jag fick ett tips om att använda mig av husmorstips på nätet. Jag vill bli av med dem så fort som möjligt och detta är effektivt vet jag med säkerhet. Hoppas att de verkligen är borta och att de inte kommer tillbaka.

Imorgon blir det AW med jobbarkompisarna men bara en kortis och i nyktert tillstånd. Orkar inte ta tåget och är trött efter Örebro. På lördag ska jag dessutom barnvakta brorsbarnen över lördagkväll till söndag. Inte mycket sömn det blir då inte :/ Även om det såklart är mysigt med mina älsklingar också! Mamma kommer och hjälper till skönt nog. De är ju så nära i ålder och kräver mycket uppmärksamhet, så då är det rätt skönt att vara två 🙂

Tackade förresten nej till en intervju för ett av jobben jag sökt. Det visade sig att jag skulle få lov att pendla 3 av 5 dagar som ligger längre bort än vad jag idag pendlar och de andra två dagarna hade det också blivit pendling på en liten smal väg ut på landet om än lite kortare. Men att flänga på det viset och att jobba som föreståndare, tror inte jag pallat i längden. Det är ju pendlingen som jag försöker komma ifrån lite. Så känns som jag tog rätt beslut ändå. Sökte ett till jobb igår, men det är ett vik på ett år, så det kräver att jag i så fall får tjänstledigt.

Trevlig helg på er! Kram!

20130418-202531.jpg

20130418-202602.jpg

20130418-202619.jpg

20130418-202639.jpg

20130418-202706.jpg

20130418-202724.jpg

20130418-202743.jpg

20130418-203718.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter, Mat, Resor, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Norpan mitt uppe i razzia…

  1. Mats skriver:

    Fin bild på dig! Klart, med det motivet…! 😉

  2. oskrivnablad skriver:

    Kan tänka mig att det är full rulle med de små gullungarna 🙂 Skönt å va två då.
    När det gäller jobbet tror jag också att du gjorde rätt som tackade nej. Du behöver nog hitta något där det inte blir ett allt för mycket flängande. Hörde om Razzian på TV, skönt det inte var något mer obehagligt som hade hänt. Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det har varit full rulle 🙂 Var ett tag sen nu så det har varit jättemysigt men trött är jag 🙂

      Ja det var skönt att det inte var nåt mord eller så. Det hade känts mer obehagligt!

      Det känns som helt rätt beslut jag tog 🙂 Jag behöver lugn o ro och stress till normalnivå 🙂

      Kramar

  3. stoffisen skriver:

    Vilken härlig bild på dig. Vacker som en dag!
    Spännande med razzia! Jisses du är då verkligen följd av otur ibland 😀

    Krm
    Stoffe

Kommentera

