Fastertid…

Att vara i Örebro tog på krafterna. Gud så trött jag varit resten av veckan och sen med en sån anspänning som razzia på hotellet också 😉 Helgen har inte direkt inneburit någon vila heller. I fredags kväll blev det AW en stund med kollegorna, men bara en stund. 1 timme och 40 minuter för att vara exakt. Orkade inte mer än så och det blev ett glas alkoholfritt vin. Men en stund är bättre än inget 😉 På lördagen hann jag med att sitta och läsa ute i solen och bättra på brännan lite innan brorsbarnen anlände för att stanna till på söndagen.

Jag och mamma tog en liten biltur med dem för att äta glass och titta på djur. Mysigt! 🙂 Sen blev det hem för lite lek i sandlådan innan det var middagsdags och sovdags för den minsta och godisdags för den äldsta. Kan ju inte påstå att jag sov mitt bästa på natten sen trots att jag hoppade i säng vid 23. Minstingen som sov inne vid mig har en viss förmåga att vara mer vild än tam när hon sover 😉 Hon far runt, skriker till i sömnen ibland och det gäller att vara snabb om hon tappar nappen, annars hinner hon vakna helt och då är det kört för ett bra tag. Efter lite fixande och trixande under natten lyckades jag få henne att sova till 5.30 i alla fall. Gissa vem som sov sen på söndagseftermiddagen efter några timmar i solen efter att barnen åkt hem till sig innan lunch…

Jag hade tänkt ut och springa en sväng, men ikväll bara orkade jag inte. Spar det tills imorgon. Ibland får vilan gå före. Nu är det dags för lite kvällsmat och ett glas cider i soffan. Ha en bra vecka! 🙂

20130421-194529.jpg

20130421-194554.jpg

20130421-194613.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Livet på landet, Utflykt, Vår och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Fastertid…

  1. Så söta barn! Visst kan man hitta på en massa skoj med dem, fantasin har ju inga gränser för oss vuxna heller om vi låter det vara så och behåller vårt barnasinne.
    Och våren har kommit till er!

  2. oskrivnablad skriver:

    Haha jag kan inte annat än skratta lite igenkännande över de där nätterna 🙂 Nu vaknar W bara en gång och det är rena lyxen + att få sova till 06.30 😀 Du gjorde helt rätt som valde vila efter den här veckan och helgen istället för att ge dig ut på en löparrunda. Det hinner du göra idag. Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Härligt att W sover så bra 🙂 Sen kan jag tänka mig att jag som inte är van att ha en liten plutt sovandes bredvid mig, vaknar av minsta lilla också 🙂 Men idag får det bli en liten löptur i alla fall. Ska dock vänta in lite och se om det kan sluta regna, men sån tur har man väl inte…. Krya på dig gumman! Skönt att det inte var halsfluss ändå även om jag kan tänka mig att det gör bra ont i halsen ändå. Kram kram!

  3. bubbelsblogg skriver:

    Himla söta syskonbarn du har – men visst kostar det på att hänga med såna små energiknippen!;) kram

Kommentera

