Utmaning – höghöjdsbana

Höghöjdsbanan var en utmaning och fysiskt krävande, särskilt för en långtidssjukling som mig. Har ju precis börjat löpträna lite lätt igen. Del 1 gick bra som var på höjden 4 meter. Där krävdes mest mental styrka.

Del 2 på 8 meters höjd krävdes det både mental och fysisk styrka. Den startade med klättervägg och då jag slant iväg 3 ggr fick armarna veta att de levde redan från början. Så när jag efter några linbaneåkningar sedan skulle bege mig ner på knä över 2 parallella rep som var spända över till andra sidan. Man skulle sedan hålla balansen och dra sig sakta framåt genom att krypa över på de smala repen. Då tog mina krafter slut halvvägs över. Jag försökte få upp knäna över repen så jag kunde försöka vila lite. Men hela kroppens muskler är ju hela tiden spända så inte går det att vila. Det var av ren ilska och viljestyrka som jag på nåt sätt lyckades dra mig över på trädplatån. Fick inse mig besegrad trots att jag annars är både målinriktad, tävlingsmänniska och envis. Men det gick inte. Fanns inte den mista kraft och styrka kvar i kroppen! Höjden gjorde inte saken bättre.

Jag åkte linbana mellan träden genom de sista utmaningarna och avslutade med en sista linbana ner till marken. Lite känsla av fritt fall i början som fick mig att skrika högt innan man med två studsar fångades upp av linbanan. Den gick undan! Läskigt härlig! 🙂
Det var en upplevelse och så nöjd att jag gjorde det 🙂 Man lär sig en del om sig själv 🙂 Jag är nog faktiskt lite höjdrädd. Kanske blir det en revansch nån gång…

Sen tog vi lite fika, en 2.5 km promenad i spåret innan vi åkte hem till M och grillade. Premiärgrillning och så fantastiskt gott! Jordgubbar och glass till efterrätt. Efter det var jag så trött att jag kunnat somna när som helst. Men gick med på ett litet spel innan jag skjutsade hem 40-åringen. Väl hemma körde K över till mig trots att han skulle upp och börja jobba 6.45. Mysigt!

Igår blev det en tur och tittade på djur med svägerskan och brorsbarnen och sen PW med kompis M på kvällen. Idag skulle det blivit ett besök av kollegan C, men är inte riktigt fit for fight idag, så jag ställde in. K har sin dotter just nu och imorgon ska han på svensexa. Han frågade om jag ville slå lite golf igår och idag med dem. Men är för mör i kroppen plus att jag känner att det är lite tidigt att träffa dottern. Igår hade jag dessutom fått träffa hans pappa i så fall. Nej, inte dags än. Här kommer lite bilder från höghöjdsbanan 🙂

20130503-160401.jpg

20130503-160422.jpg

20130503-160439.jpg

20130503-160458.jpg

20130503-160518.jpg

20130503-160539.jpg

20130503-160554.jpg

20130503-160629.jpg

20130503-160657.jpg

20130503-160721.jpg

20130503-160740.jpg

20130503-160805.jpg

Det här inlägget postades i Dejt, Djur, Familj, Festligheter, Hälsa, Killar/Män, Livet på landet, Mat, Träning, Vänner, Vår och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utmaning – höghöjdsbana

  1. oskrivnablad skriver:

    Ser jäkligt tufft ut det där så jag förstår att dina krafter tog slut. Men det där gör ni säkert om vid tillfälle 🙂 Kul ändå att K inte har något emot att presentera dig för både dotter och pappan, men det är ju alltid pirrigt och det måste kännas rätt 🙂 Ha en härlig helg nu fina du. Kram.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja som sagt en utmaning! 🙂 Men det behöver man ibland 🙂

      Ja det är kul men kan ju vänta lite. Så tidigt ännu 🙂 Är fortfarande lite halvt panikslagen 😉 Har både sin skjorta o tandborste här nu haha. Kramar!!

Kommentera

