Träning och utflykt till Örebro…

Jaha så har de lediga dagarna försvunnit och det är dags att jobba igen. Önskar att jag fått lite mer tid med K i helgen, men det har varit saker nu några dagar på varsit håll också. I lördags skulle K på sin systers bröllop och jag till Örebro för att hälsa på G tillsammans med kollegan C.

Jag var ute och sprang 3 km på förmiddagen och hann också käka lite lunch innan avfärd mot Örebro. På eftermiddagen checkade vi in på hotellet och blev sedan upphämtade av G. Det blev sedan en välkomstdrink som var riktigt god! Och sen blev det fläskfilé, potatis och rotgrönsaker i ugn, bearnaisesås och sallad. Också mycket gott! Det gjorde han bra. Till efterrätt blev det sorbé och sen lite dipp med grönsaker och Polly som jag hade tagit med mig 🙂 Drinken tog rejält på mig, då jag nog ätit lite för dåligt under dagen. Fick låta sista glaset cider vara på slutet. Tål ingenting nu för tiden 😉 Vi satt och snackade och hade väldigt trevligt. Först vid 2 var vi tillbaka på hotellet efter en liten taxifärd.

Efter hotellfrukosten tog vi en långpromenad och åkte först från Örebro vid 12. Tordes inte köra tidigare. Söndagen tillbringade jag också på egen hand med att ta en löprunda på 3 km igen, klippa gräset för första gången och kolla på ett avsnitt av ”Hart of dixie” som jag följer. K roade sig med att städa ur festlokalen tillsammans med sin familj hela dagen. Det var meningen att vi skulle ses senare från början, men det blev inte så för han blev klar så sent. Däremot ville han komma till mig idag istället. Blir inte mycket tid tillsammans under den här veckan heller, då jag från ons-fre ska vara kattvakt åt mammas katt när hon är borta i Sthlm. Och till helgen har K sin dotter (som jag inte träffat ännu, pga. att jag inte kunde när det fanns tillfälle sist). Så på lördag kommer istället en kompis från Sthlm och hälsar på mig och sover över till söndagen.

Som sagt, man vänjer sig snabbt vid någon och det känns lite tråkigt när vi inte ses. Saknar honom. Nu har han lugnat sig lite med sina sms och jag gillar ju att få sms ofta av honom. Han känner sig säkert mer säker på mig och känner inte att han behöver vara lika på längre och jag blir lite att känna precis tvärtom. Killar känner inte alltid tjejer så väl inte 😉 Ha en bra vecka!

20130513-082608.jpg

20130513-082624.jpg

20130513-082639.jpg

20130513-082655.jpg

Det här inlägget postades i Känslor, Killar/Män, Livet på landet, Resor, Tankar, Träning, Utflykt, Vänner, Vår och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Träning och utflykt till Örebro…

  1. iashemlis skriver:

    Väkomstdrinken såg spännande ut.. =)

    • Lilla Norpan skriver:

      Det var den! 🙂 Det är iaf Bacardi razz, lime, bubbelvatten, hallon, mynta, is. Kan ha missat nåt mer som jag inte hann med att se då jag inte kollade hela tiden 🙂 Mycket god! Välkommen hit! 🙂

  2. Sandra skriver:

    Åh va glad jag är för din skull!! Va härligt det låter och mysigt med en sån helg 🙂
    Kram till dig och ha en skön vecka

  3. oskrivnablad skriver:

    Inte lätt att behaga oss tjejer inte. Killar borde vara födda tankeläsare 😉
    Vistelsen i Örebro lät mysig och rolig. Kul att ni ses så pass ofta det där lilla gänget. Kram och ha en bra vecka.

    • Norpan skriver:

      Eller hur!!! 🙂 Ja, vistelsen var lyckad! Väldigt trevligt! Kul med en liten utflykt sådär. Kram på dig och skönt att du verkar ha piggnat på dig!

  4. Åsa skriver:

    Åh så jädra gla för din skull :)))))
    Hahha, vi kvinns är inte det lättaste släktet 😉
    Men skönt, så sköööönt att känna saknad 🙂
    Kramar ÅSa

    • Norpan skriver:

      Tack söta du! 🙂 Nej, vi är nog inte speciellt lätta alls. Fast å andra sidan är killar inte alltid så enkla heller att förstå sig på 😉 Ja, det är skönt att känna saknad. Då känns det ju som känslorna känns rätt i alla fall 🙂 Kramar!

  5. wordsbymia skriver:

    Alltså.. jag har ju missat massor??!! Vad roligt!! Det förtjänar du vännen. Kraam

  6. Jag håller verkligen med dig på slutet här alltså… Varför är dom så jäkla på i början att man nästan blir rädd för dom…och sen när dom väl vunnit ens hjärta så blir det lite mindre av dom där mysiga smsen… Nej, jag sa åt E jag när jag tyckte att det blev för lite 😉 Man måste ju visa att man bryr sig, hihi! Förstår preeeecis känslan av att man saknar varandra hela tiden och bara vill träffas hela tiden. Åh! Underbara känsla!

    Puss!

    • Norpan skriver:

      Ja, det bästa vore ju om de kunde hålla kvar vid det där. Men de blir nog bekväma också och känner sig lite för trygga kanske…. Försökte med det där att jag nog var lite mer bortskämd i början, men vet inte riktigt om han förstod min pik 🙂 Ja,nu känns det verkligen som jag skulle kunna träffa honom jämt! Puss!

  7. Sara skriver:

    Skönt att hör att jag inte är den enda som känner så!!! Glad för din skull att du träffat någon du tycker du.

Kommentera

