En dag idag, en imorgon…

Vet inte hur många filmer jag sett på de här veckorna nu som varit så tunga. Det blir ett sätt att fly ett ögonblick. Det gäller bara att hitta rätt slags filmer så det inte är sorg och bedrövelse som inte gör saken bättre just nu. Hittade 2 såna filmer, som jag såg och som inte var till någon hjälp även om de var bra. Lättsamma filmer ska det vara!

Igår var jag förbi för att kolla om mina utemöbelsstolar fanns i jobbstan, men de var slut även där, likaså på affär nummer 2 hemmavid. De är verkligen slut överallt i hela Sverige verkar det som. Och inte vet de när de ska komma hem heller, trots att de sa onsdags i söndags när jag var och köpte bordet i förväg som annars inte funnits kvar. Så tråkigt! Kommer inte stolarna alls får de väl ta tillbaka bordet ändå trots att jag redan har satt ihop det. De är ju dem som har lovat. Men jag hoppas verkligen att stolarna kommer! Tycker jättemycket om dem.

Den här veckan blev det två dagars jobb i jobbstan och en hemma. Kändes som jag bara var in och gästspelade, då jag har semester på fredag. Det går att jobba, men så mycket mer än så är det inte. Kollegorna har varit gulliga, men lite jobbigt också. Inte så lätt att svara och en och annan tycker jag blivit tunn. Det är bara 3 som vet vad som hänt. Har ju ingen lust att berätta för alla. Och igår när en kollega var in och pratade med mig (en av dem som vet) så fick vi byta samtalsämne. Hon såg att det var på väg att brista för mig. Ligger på gränsen hela tiden och det behövs inte mycket. Får försöka hålla ihop mig hela tiden och resulterar i att jag är som en fiolsträng. Det är jobbigt att vara hemma och det är jobbigt att vara på jobbet.

Imorgon ska jag ut och öva lite golf med en golfkompis och på fredag ska vi ut och köra 18 hål för första gången. Få se hur det går…

Målningen på mitt hus verkar vara klart nu. Det blev så fint! Fick skriva en liten lapp till målarkillarna i måndags morse då det droppat ner vitt på det röda på baksidan:
”Hej målarkillar 🙂
Det blir fint! Men skulle ni kunna måla på lite rött på baksidan, då det droppat ner vitt på det röda över vardagsrumsfönstret? Mvh (Norpan)” Ungefär så… När jag kom hem var det fixat!

20130605-091330.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Känslor, Killar/Män, Sommar, Tankar, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En dag idag, en imorgon…

  1. Bubbel skriver:

    Skönt att det är shyssta målarkluddar ivarjefall och fortfarande – heja dig som håller igång! 🙂 kram

  2. mickan skriver:

    man ska hålla fast vid ljusglimtarna. när allt faller ska man hålla fast vid det positiva, litet som stort.
    du är ju en vacker tjej med fina intressen. ja, nu känner du dig bränd. men i mina ögon verkar du vara drömprinsessan. norpans komentarer har alltid varit roliga o trevliga.
    heja dig.
    kram

  3. Åsa skriver:

    Heej sötnosen 🙂
    Hahha vilken rar lapp 🙂
    Åh jag vet den där känslan, man vet nästan inte vart man ska göra av sig själv..Det otroligt häftiga är, att man helt plötsligt en dag mår så mycket bättre. Det bara händer och det är lika ljuvligt varje gång. Att skratta med hjärtat och hela ansiktet, att inte känna något om man ser personen i fråga..
    Det var inte meningen att det skulle vara ni för det finns en annan man som är ämnad för dig ❤ en som det kommer säga kabom med, tror jag 🙂 å det från första början 🙂
    Å glöm aldrig att du är en snygg brud, med jävligt bra värderingar, skinn på näsan och en varm personlighet. Det är många fina egenskaper i en. Verkligen hans förlust, aldrig din 🙂
    Stor kram Åsa

Kommentera

