Dejt, grillkryssning och tankar…

Redan fredag! Den här veckan har gått snabbt. Jag har hunnit med att gå på jobbintervju, för en likadan tjänst som jag har fast på hemmaplan och bara ett vik på ett år. Det kräver i så fall att jag får tjänstledigt. Sen är jag lite osäker om jag ska tacka ja om allt går i lås. Det handlar ju också om att ha utmaningar i jobbet och frågan är om att slippa pendla överväger jobbet i sig. Där jag jobbar nu har nämnligen kommit väldigt långt när det gäller utveckling och vad det gäller barnperspektivet. Vi har i princip fria händer till utveckling hos oss (inom rimliga gränser), jag styr över mina semestrar själv, vi får gå mycket på utbildningar, det är aldrig några problem att köpa in böcker osv.

Egentligen skulle jag nog vilja byta tjänst helt om jag bytte, men samtidigt skulle detta jobbet göra att jag fick in en fot i hemmakommunen. Det är himla svårt att få jobb där trots att jag bor i kommunen och ändå jobbar i grannkommunen. Det är mycket internrekryteringar. Så tja, hur ska jag tänka… I hemmakommunen kommer det inte bli lika fritt hur som, men jag slipper pendlingen. Lönen kan jag bli tvungen att sänka och det är jag inte beredd att göra för ett likadant jobb. Särskilt inte med tanke på den kunskap jag besitter. Men får se vad de säger först. Men jobbigt med såna typ av beslut och kanske är jag inte riktigt i läge att ta ett sånt beslut just nu egentligen heller med tanke på att mitt mående inte är 100…

Jag testade att dejta en annan kille igår. Det är lite tidigt för det, men kände att det var ett sätt att kanske försöka släppa K lite mer och försöka gå vidare. Jag är inte redo att kasta mig in i nåt nytt men träffa nån tänkte jag inte är så märkvärdigt och att få lite uppmärksamhet. Det jag kände är att jag känner mig helt avstängd. Det var en snygg, tränad, trevlig kille och han vill ses igen. O visst kan tänka mig att ses igen och kanske göra nån aktivitet mer. Men som det är just nu känner jag ingenting alls. Det kom också över mig lite mer med K och att jag saknar honom. Det är jobbigt att träffa någon ny. Allt var ju så välbekant med K och tyckte verkligen om honom. Det kräver också en enorm energi av en att träffa någon ny och det känns lite konstigt också, men det är ju inte K.

Just nu känner jag ändå att jag vill träffa någon mer och inte koncentera mig på en direkt, då jag ändå inte är redo för nån relation. Dejta helt enkelt och på ett lättsamt plan i så fall OM jag klarar av det samtidigt som jag själv behöver läka också. Om ni förstår hur jag menar… Egentligen kan jag känna att jag skulle behöva gå och prata med någon igen. Det är svårt att vara beteendevetare till mig själv även om jag vet vad jag känner och inte känner.

Ikväll blir det grillning med familjen hos brorsan igen och så ska jag försöka hinna ut och springa en vända först. Imorgon ska jag på grillkryssning med 3 vänner på Mälaren med musikunderhållning under 4 timmar. Ska bli trevligt! Hoppas på fint väder bara!

20130628-140157.jpg

Det här inlägget postades i Dejt, Familj, Känslor, Killar/Män, Livet på landet, Relationer, Sommar, Tankar, Utflykt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Dejt, grillkryssning och tankar…

  1. stoffisen skriver:

    Vilket spännande inlägg att läsa..
    När det kommer till jobb och lön är det såklart väldans individuellt hur man räknar och tänker. Min första tanke går till din pendling.. Det kostar säkert en del under en månad och då slipper du den kostnaden. Sedan tänker jag på pendling i allmänhet. Det är ju tufft att pendla och det kan vara värt att sänka lönekravet lite om man vill ha närhet till jobbet (sjukt bekvämt) MEN det är viktigt att man jobbar på ett företag som satsar på personalen och verkligen är måna om att allt ska bli bra! Det är A och O tycker jag.. Lönen är ju viktig men trygghet är också viktigt. Tänker också på att fråga om tjänstledigt för att jobba på ett nytt likadant jobb. Kan det hända att din chef ser dig som avpoliterad och inte satsar lika mycket på dig om de får reda på det?
    Kluriga frågor. Men värt att tänka på!

    Dejten: Kul att du vågade!! Finns inte några rätt eller fel! Känn efter så kommer du att göra rätt val.
    Ps; snygg bild. Snygg tjej 😉
    Kram
    Stoffe

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack snälla Stoffe för dina kloka tankar kring jobbet. Lite så jag tänker också. Jag känner mig väldigt osäker. Pendlingen är ju en stor faktor varför jag kollar på annat. Samtidigt är mitt jobb väldigt utmanande och jag har stora möjligheter till utveckling här. De möjligheterna kommer inte finnas på hemmaplan på samma sätt. Jag har också större frihet här än hemma. Det gör att det hela blir väldigt klurigt. Tjänstledighet är en förutsättning annars kommer jag inte ens tänka tanken. Får jag sänka mig lönemässigt vet jag inte heller om jag är beredd att ta det i och med att jag har erfarenheten och jag har ett större ansvar där jag är nu. Tänker lite pensionspengar också…

      Ja, jag tror det är nyttigt även om jag inte är redo för att gå in i något ännu. Men uppmärksamheten är inte fel att få och kommer väl bli redo så småninom. Jag vet inte om det blir bättre av att bara sitta hemma.

      Tack snälla du! Kram Norpan

  2. oskrivnablad skriver:

    Klurigt det här med att söka nytt. Man vet vad man har… Hur kändes intervjun då?

    Jag tycker det är bra att du ger dig ut och träffar andra. Uppskattning är ett fint plåster 🙂 och förhoppningsvis träffar du någon som sakta kan börja riva ner muren igen och fram tills dess hoppas jag på dejter som får dig att skratta 🙂
    Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Intervjun kändes bra. De har valt att gå vidare med mig och håller nu på och tar referenser. Men som sagt, man vet vad man har, men…

      Skönt att du tycker det. Jag tänkte lite så med. Blir väl redo så småningom och inte fel att se sig om ändå. Känns det bara fel kan man ju alltid säga tack och hej. Kram kram!

  3. bubbelsblogg skriver:

    Hoppas intervjun leder till något positivt oavsett hur du väljer att gå vidare och det är nog bra att du träffar nytt folk, låter sunt att du skyndar långsamt men börjar ”öppna dig” för livet igen! Kram raring

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack söta du! Ja, jag skyndar långsamt och ser mig lite omkring. Jag tror det kan vara bra ändå. Det får ta lite tid, tills den dagen jag känner mig redo igen. Kram kram!

  4. Åsa skriver:

    Åh jag förstår dina funderingar, kanske magkänslan får bestämma 🙂 det är svårt sånt där, men jag tror du kommer ”känna” vad som är rätt. Stoffe skrev väldigt bra tycker jag 🙂

    Tror det är skitbra att du ger dig ut och dejtar lite igen 🙂 ha roligt, gör saker, men ”ge” inte av dig själv förrns du känner ett genuint intresse, och denna personen för dig. Tala inte om att du blivit bränd, lev som om du aldrig vart det 🙂 sätt dig själv på en pedistal girl!
    Å att prata med någon är jättebra 🙂 stor kramis Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, Stoffe skrev bra. Och visst kanske det blir så att magkänslan får bestämma. Det är såååå svårt! Och just nu är jag ju lite fram och tillbaka och har svårt med val och beslut i och med att jag är i det läget jag är just nu. Inte riktigt på topp. Så får försöka gå på känsla.

      Tack vännen 🙂 Nej, jag kommer ta det väldigt lugnt och inte skynda in i något jag inte känner att jag behärskar just nu. Vill inte göra samma grej igen och jag känner mig verkligen totalt avstängd. Inte förmågan till att känna något för någon ännu. Men träffas känns ok än så länge. Jag får ta en dag i taget. Jag kanske även vill träffa någon mer.

      Stor kramis tillbaka!

Kommentera

