Fröken Norpan blev vald…

Jag blev erbjuden tjänsten på hemmaplan och har nu tills på tisdag på mig att bestämma mig. Om jag får tjänstledigt lutar det åt att jag kommer att ta viket på ett år. En chans till att komma in i kommunen, slippa pendling och kanske komma lite till ro och inte känna sig så sliten hela tiden.
Sen om jag kommer att få tjänstledigt för en nästan likadan tjänst, det är en annan femma. Jag skulle också vilja ha möjligheten att kunna söka en tjänst som de snart ska lägga ut också och som troligtvis är en tillsvidaretjänst. Det är en lite mer utmaning, men en tjänst jag har kompetens för. Får jag inte tjänstledigt kommer jag att söka den hur som.

Jag lyssnade igår på Kristian Gidlunds sommarprogram från i fredags på P1 och ibland kanske det är så att man behöver gå ifrån sin trygghet och våga chansa ibland också. Livin´on the edge, utmana sig lite, även om tidpunkten i mitt liv kanske är i behov av trygghet också. Men inte alltid möjligheterna dyker upp jämt när det är som lämpligast.

Blev ingen dejt vare sig igår eller idag. Vi får se om han får en ny chans eller ej. Nu har han fått för sig att han vill gå på bio med mig, men jag är inte mycket för att gå på bio så här i början. Dels för att det är ett uselt sätt att lära känna någon och för att risken är att man hamnar i en lite dum situation när jag inte riktigt vet vad jag vill.

Nu märks det att Power meet har kommit till stan. Det åker förbi bilar med hög musik som inte kör alltför fort. Skulle nog kunna sätta mig i en brassestol här utanför på tomten med en kall cider 😉 Inte riktigt än kanske, med tanke på att det är en rätt lång paus mellan bilarna än så länge, men framåt helgen så… Nu ska jag inte vara hemma i helgen, men i alla fall 🙂

Imorgon är det kiropraktordags och rätta till ryggen. Var ute och sprang igår kväll och tänkte det skulle räta till sig självt, men icke sa nicke. Nåt hände med ryggen när jag sprang och sen åkte snabba båten i måndags.

Det här inlägget postades i Arbete, Dejt, Festligheter, Killar/Män, Livet på landet, Sommar, Träning. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Fröken Norpan blev vald…

  1. Mats skriver:

    Grattis till ”nomineringen”!
    CD kommer…

    kram / M

  2. iashemlis skriver:

    Jasså bor du i Gurkstaden, där jag var förra helgen. =)
    Var på PM förra året, det var en upplevelse.. snacka om bilar.. =)

    Men det var om Gidlund jag skulle skriva en kommentar.. lyssnade live på hemväg från Gurkstaden i söndags.. Gud va starkt program.

    • Norpan skriver:

      Jajemän 🙂 Jaha du har varit på PM 🙂 Visst är det en upplevelse. Jag brukar gå lite då och då, men den här gången kommer jag inte vara hemma i helgen. Det är lite skoj att se alla bilarna, även om jag mestadels är för sportbilarna. Tycker det är en kul grej och att man har något så stort just i hemmastan 🙂

      Ja, visst var det starkt! En helt otrolig kille och som han skriver. En fantastisk människa!

  3. Åsa skriver:

    jaa, bra där. Styr det till hur du vill ha det denna gång. Jag tycker bio känns som när man va 15..då man inte vågade prata utan hellre höll handen och kanske smygpussades..Så, det kan man gå på om spänningen infinner sig och man kan tänka sig allt det där 🙂

    Powermeet…jag hade avlidit 😉
    Puss på dig!

    • Norpan skriver:

      Ja, precis så känner jag med. Det känns bättre att se hur någon fungerar i en aktivitet också tycker jag. Men få se om det blir något av…

      Power meet är faktiskt lite speciellt att se 🙂 Men inget behov av att kolla varje år. Förra året åkte jag ju tom. med i en bil. Det var lite kul faktiskt! 🙂 Puss!

  4. Lotta skriver:

    Vad spännande! Hoppas vi kan hinna ses nåt nån dag under sommaren. Jag skulle vilja komma och hälsa på dig. Vi får höras. Kram på dig

    • Norpan skriver:

      Det vore jättekul om du ville komma o hälsa på! Jag har ju semester från måndag. Så bara vi kollar om det kan funka med något datum. Kram kram!

  5. mickan skriver:

    häftigt m ny tjänst. hur du än väljer så verkar det ju röra på sig. sedan slipper du ju nosande chefen.
    det där m ryggen ska oxå gå bra ska du se.
    kraaam

    • Norpan skriver:

      Ja, jag känner att jag behöver testa och ta mig utanför trygghetszonen. Få se om jag får tjänstledigt bara… Vore faktiskt skönt att slippa pendla om det så bara blir för ett år. Det har varit så mycket nu och pendling sliter. Komma till ro ett tag vore inte fel 🙂 Tack, det hoppas jag. Ska tillbaka till kiropraktorn nästa vecka för att försöka få loss mer. Det sitter ordentligt i ryggen tydligen. Kraaaam o ha en skön helg!

  6. stoffisen skriver:

    Gratulerar! Oavsett vad du väljer så har du ju fått en ny möjlighet och lite egoboost är ju aldrig fel..

    Kram
    Stoffe

  7. Sandra skriver:

    Heeeej! Tycker du strålar på bilderna. Så fin!

    Va skoj att du ska söka nytt jobb, det är bra med utmaningar och få göra något nytt. Och skönt att slippa pendla.

    Kistan jag målade text på blev inte så bra som jag hoppades på så nån bild blir det inte. Använde chabloner och det var svårare än jag trott :/

    Kram från mig

    • Norpan skriver:

      Tack! 🙂 Vad söt du är! Ja, jag känner att det kanske vore bra att få lite lugn och ro utan pendling när det varit så mycket nu. Men beror ju på chefen om jag får tjänstledighet annars kan jag inte ta viket.

      Åh, vad synd då! Men kanske går att måla över o göra ett nytt försök… Chabloner är inte alltid så lätt nej. Kram kram

  8. oskrivnablad skriver:

    Självklart valde de dig, dumma vore de annars 😉
    Och nu vet jag ju fortsättningen med och säger GRATTIS!!!

    Och på tal om bio går det helt bort som en dejt i början. Måste ju kunna prata med varann 🙂
    Hoppas du har det skönt på semestern. Kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack gumman! ❤ Och ja bio blir liksom en trängd situation i början när man inte vet vad man vill. Jag har det skönt på min semester i stugan. Där jag mår som allra bäst! Kramar!

Kommentera

