Dags för hemfärd…

Imorgon är det dags att ta en vända hem om än kort. Ska till kiropraktorn och brorsan och Y får besök i stugan av sina grannar. Åker tillbaka på lördag eller söndag igen.

Det har sedan sist blivit besök på min väns bondgård. Han visade oss sina fjällkor, kalvar, får och lamm. Så mysigt! Han bor så underbart fint också. Brorsbarnen blev lyriska av att få hälsa på djuren. Tror faktiskt de gillade kossorna bäst 🙂 Möjligen att Lilla S var lite extra förtjust i katten George.

H som annars är lite blyg och försiktig mot nya människor gillade D skarpt. Vi kände inte igen honom alls 🙂 Han babblade och var allt lite styv i korken till och med. Inte blev det sämre av att han ”bjö” på fika och leka med en gammal pistol som han hade. H får egentligen inte leka med sånt, men blev ett undantag. Bilder kommer senare. När vi åkte därifrån sa brorsan: ”Men han då? Kan inte han va nåt för dig? Han var ju trevlig!” Brorsor 😉

Sol och bad har det också blivit och så lite träning på det. Kan ju inte ligga på latsidan för att jag är i stugan! 😉 Magen mår dessutom bättre. Man äter ju lite annat på semestern och blir en o annan cider.

Idag fick jag en liten paus från bror o familj då de åkte till Nora en sväng och jag bestämde mig för att ta det lugnt. Det blir rätt intensivt. jag solade på bryggan i flera timmar alldeles själv. låg och lyssnade på vågskvalpet och till och med somnade till en stund 🙂 Sååå skönt med semester! Och 1 oktober börjar jag mitt nya jobb.

20130711-234541.jpg

20130711-234600.jpg

20130711-234650.jpg

20130711-234833.jpg

20130711-234908.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Livet på landet, Sommar, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Dags för hemfärd…

  1. iashemlis skriver:

    Underbar sjöbild. 🙂

  2. fia skriver:

    puss & kram min älskade vän <3<3<3

  3. oskrivnablad skriver:

    Skoj för dina härliga brorsbarn att få titta på djuren 🙂 och jag skrattar åt din brors kommentar 😉 fast han vill dig bara väl.
    Förstår att du gärna hade stannat kvar i stugan. Vilka härliga dagar det har varit och det ser ut att fortsätta några dagar till 🙂 Lovely!!
    Kramar till dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var riktigt mysigt både för barn och vuxna! Ja, brorsan vill mig väl och de gillade verkligen D. Har väl inte riktigt tänkt så mycket på det själv i och med att det skulle bli ett helt annat liv än det jag har nu. Han är en väldans trevlig och go kille 🙂 Vi ska kanske bjuda ner några bekanta på fredag på grillning, då vi fått så mycket hjälp med brorsans båt och diverse annat av dem. Kanske bjuder vi även D för att bjuda igen, då han sagt flera gånger att han gärna vill komma och fika i stugan. Då blir väl brorsan glad 😉

      Ja, det är inte riktigt samma att komma hem igen även om jag trivs i mitt lilla radhus. Det är som att vara lite i en annan värld i Löa. Och trivs verkligen där. Ja, vädret ser ut att fortsätta! Perfekt! 🙂 Kramar och hoppas du nu mår lite bättre vännen ♥

  4. fia skriver:

    håller med…. bjud över han på middag… =) ❤

  5. bubbelsblogg skriver:

    Vilken rar familj ni verkar vara!:)

  6. mickan skriver:

    åhh. ibland är det så skönt att bara vara själv och njuta. sedan är det ju jättekul att umgås oxå. härligt med kombinationen
    kramis

  7. Åsa skriver:

    Va härligt det låter å det blir ju intensivt..så himla fin är du..:)
    ser ut som att du blivit lite gladare 🙂
    Kramisar till dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det blir ju det 🙂 Tack vännen! Jag håller mig över ytan och mår bättre också av att vara i stugan 🙂 Jag saknar honom än, men försöker fokusera på annat. Kramar!

      • Sara skriver:

        Bra att du kan fokusera på annat och framförallt njut av din semester :-).
        Vill också bara tala om att jag har hamnat i samma båt som du… igen… Så dags att försöka simma upp till ytan och få luft. Kramar S

      • Lilla Norpan skriver:

        Så ledsen för din skull 😦 Jobbigt! Jadu kärlek är inte lätt som sagt! Kramar till dig!

Kommentera

