Soliga dagar med grillpartaj o Dan Reed

Idag är det ännu en solig dag på landet och jag ska ta vara på den ordentligt innan jag åker hem idag för att sedan åka upp imorgon igen 🙂 Hem och betala lite räkningar och tvätta lite kan vara bra.

Fredagens grillfest med fam. S/E och D blev jättelyckad. Vi körde 5-kamp 2 varv, åt och drack gott och pratade. Grabbarna spelade också fotboll med barnen 🙂 Framåt nattimmarna cyklade fam. S/E hem och D tog sin kanot med elmotor och fiskade gös på vägen hem 🙂

Lördagen blev det en tur till loppis i byn, men hittade inget speciellt. Det var brorsonen som fick lite gubbar, nån dinosaurie bl.a. På eftermiddagen åkte bror med familj hem och mamma och jag tog det lugnt i solen och hann käka lite kräftor innan vi tog en promenad upp till byn för att se Dan Reed (från Dan Reed Network) som kommer från USA.

Han var jättebra! Underbar röst till gitarren han spelade på. Vilken skillnad att lyssna på en så stor artist på en liten utomhusscen på caféet i byn 🙂 En av hans gamla hitlåtar är ”Rainbow child” från 1989 (nåt sånt). Jag har CD-skivan 🙂 Snackade några ord med honom och tog kort (med lite vin i kroppen ;)). Trevlig kille och ödmjuk! Träffade också på min kompis föräldrar som vi satt med där. D var också där och jag träffade även på lite andra jag känner 🙂

Igår blev en dag med sol och bad! Sen löprunda på 5 km (första långa sen i höstas) och film på kvällen. Blev överbjuden till D ikväll på pilkastning (revansch sen i fredags :)), men då jag åker hem så frågade jag om han vill hänga med på en golfrunda imorgon istället. Jag har inte spelat sen midsommar pga. handen så få se hur det går. Ska in o kolla uppdatera mig lite på bloggar ikväll 🙂

20130722-102539.jpg

20130722-102556.jpg

20130722-102612.jpg

20130722-102652.jpg

20130722-102756.jpg

20130722-102832.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Festligheter, Livet på landet, Musik, Sommar, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Soliga dagar med grillpartaj o Dan Reed

  1. Mats skriver:

    Minnen…såg Dan Reed Network i Globen när de var förband till Bon Jovi. Flera bra låtar…All my lovin’, Tiger in a dress och så klart Rainbow Child m.fl.

    Synd att du inte hade guran (gitarren, inte Fantomens polare…) med dig…

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, han har gjort många bra låtar! Lyssnade på dem igår och har lagt till flera album på Spotify! Skön musik att lyssna på. Gillar särskilt en liveskiva som han har gjort 🙂 Haha, tycker du jag skulle försökt spela med honom på scenen eller? 😉 Hade nog inte gått så bra! Han var en riktig fena på gitarr! Kram

  2. oskrivnablad skriver:

    Kul när det händer lite grejer.
    Får uppdatera mig lite mer på torsdag tror jag 😉
    Kram!

  3. iashemlis skriver:

    Dan Reed… Oj va jag diggade dem när det begav sig.. =)

    • Lilla Norpan skriver:

      Jajemän 🙂 Ja, jag gillade dem! När han sen blev solo har jag inte lyssnat på honom, men han har tydligen tom. släppt en skiva i år. Han spelade några låtar ifrån den. Riktigt bra! Så nu finns han på min Spotify 🙂

  4. mickandialog skriver:

    underbart. njuuut.
    kramis

  5. Christel skriver:

    Låter helt underbart!

Kommentera

