Partaj med Pugh…

Dags för nytt inlägg kanske. Tiden räcker inte riktigt till alla gånger. När jag kom hem från Zakynthos och Laganas så hann jag bara åka hem och tvätta 2 omgångar kläder, packa om, klippa gräset, tanka bilen och sen åka vidare direkt upp till stugan. Jag hann nätt och jämt komma dit så hördes en fyrhjuling komma puttrandes på vägen. Jag var kvar i stugan tills på torsdag morgon förra veckan då jag åkte direkt till jobbet. Men då hade jag också hunnit med gräsklippning, en tur in till samhället för att handla kräftor, ett besök på caféet i byn och minigolf och sen på kvällen kräftätning tillsammans med samma besökare. Sedan blev det en natt hemma efter jobb och sen blev det direkt upp till stugan igen efter jobbet och jag har tillbringat helgen där.

I helgen blev det kräftor igen fast med mamsen. Helt uttröttad somnade jag med kläder och allt på när jag bara skulle gå in och sträcka ut mig lite på sängen 🙂 På lördagen blev det en tur till samhället för att inhandla lite gött att dricka inför kvällens festligheter, dvs. Pugh Rogerfelt som skulle komma till byn. Innan dess skulle jag på förfest hos herr D uppe i hans magasin tillsammans med ett gäng andra. Blev också presentinköp till bonussyrran. Jag hann med en löprunda innan det var dags att hoppa in i duschen och svida om. Förfesten var trevlig med lite pilkastning och snack. På väg till parken i byn hittade D en gädda i diket som han sedan försökte komma in på som förköpsbiljett… Det gick inte så bra! (Tur han hade en biljett som reservplan ;)) Vi kom lagom till förbandet var i slutet av sin tid. Pugh som inte alls är en av mina favoriter lät ändå bra och det var bra drag. Tyckte mest det var kul att gå för att han kom till byn och för festligheterna runtom. En DJ bytte av Pugh så det blev en hel del dansande, både vanligt, bugg och lite lunglåtskramande på slutet 🙂 En mycket trevlig kväll! Lite mycket blev det nog för min del, för kände mig faktiskt lite bakis på morgonen även om jag inte mådde illa. Den ofrivilliga hyfsat tidiga uppstigningen hjälpte väl inte till heller 🙂 Väl hemma somnade jag vid lunch lagom till maten var klar.

Imorse var jag lika trött som om jag inte sovit på en vecka (vilket är ganska så sant). Nu är jag tillbaka på jobbet igen och jag som tänkt springa ikväll får nog tänka om känner jag. Tror att sömn är mitt prio 1 ikväll och får spara löpningen tills imorrn om jag ska överleva. Ska ju på utvecklingsdagar 2 dagar från onsdag till torsdag den här veckan också.

Har varit dålig på att läsa andras bloggar ett tag nu, men har inte haft tillgång till dator på ett bra tag. Så jag får läsa igen ikväll om jag inte hinner somna innan…. Kram på er!

20130819-105827.jpg

20130819-105907.jpg

20130819-110009.jpg

20130819-110125.jpg

20130819-225216.jpg

Det här inlägget postades i Festligheter, Killar/Män, Livet på landet, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Partaj med Pugh…

  1. oskrivnablad skriver:

    Dina dagar där i stugan är allt annat än lugna 😉 Du kan nog behöva kom hem till radhuset och softa, hihi.
    Kram på dig fina.

  2. Åsa skriver:

    😀 herregud 🙂 vilket drag 🙂
    Vem va besöket? Å fyrhjuling som kom puttrande? Har jag missat något? 🙂
    Låter toppen iaf 🙂
    Kramar på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Haha jag vet inte 🙂 Någon jag träffat ganska mycket på sistone, men inte riktigt vet hur det slutar. Men hoppas att vänskapen vi haft från början kan bestå oavsett vad som händer. Det är komplicerat. Kram kram

  3. stoffisen skriver:

    Ahh, så nyfiken. Vem är Mr besökare?!
    Kram
    Stoffe

  4. mickandialog skriver:

    alltid roligt med dina inlägg. men jag är som ovanstående nyfiken i en strut. hihih.
    jättekramis på dig sötis

Kommentera

