Blottaren…

Torsdag morgon och hade fått för mig att det var onsdag. Dagarna går snabbt!

I tisdags kväll var jag ut med en kompis och PW:ade 5 km på vår närmsta Mälarö och sen blev det en löprunda på strax över 5 km efter det. Kände mig mycket nöjd med prestationen 🙂 Ikväll är det dags för löprunda igen, men utan PW före.

Igår blev jag bjuden på mat hemma hos en kompis som jag inte träffat på ett tag! Lite vardagslyx sådär 🙂 Fick med mig nybakat bröd att ha till frukost idag, det var väl gulligt? 🙂

Som några kanske sett på Facebook så råkade jag ju ut för en överraskning igår på eftermiddagen när jag kom in med nytvättade kläder i famnen och skulle in i sovrummet endast iklädd linne och trosor och står plötsligt öga för öga med en ung målare. Ja, han är ju inte inne i sovrummet utan utanför mitt fönster och målar. Jag blev så paff att jag tappar allt på golvet. De har ju hållit på och målat under sommaren, men vid vårat hus skulle de vara klara trodde jag. Det är flera veckor sedan de höll på med mitt hus. Så en liten förvarning hade ju varit najs. Fick lite fina förslag på FB som att jag väl kunnat bjuda in honom på kaffe, eller det lite mer kinky förslaget…kaffe med dopp… Fick också ett mess från D i stugan på kvällen: ”Tjena blottarn! Dansa du nåt för fönstertittarn? ;)” Undrar om han hade varit lika nöjd om jag gjort det..? 😀

Tråkigt nu när man inte har någon semester kvar. Istället ska jag få lov att betala tillbaka 6 dagar i september! Det kommer att kännas!!! Det hade ju heller inte varit helt fel att ha några dagar ledigt innan jag börjar nya jobbet känner jag. Visst är det väl också lite märkligt att man trots sina semesterdagar ändå blir råtrött på mornarna när man ska upp och jobba och det nästintill känns som man inte haft någon semester? Gå och lägga mig tidigare kanske jag ska försöka med. Men har ju så svårt att komma till ro för tidigt på kvällen. Hoppas det blir lite skillnad när jag slipper pendlingen från oktober sen 🙂

Nähä, dags att ta tag i dagen! Ha en bra torsdag!
marilyn

Det här inlägget postades i Arbete, Killar/Män, Livet på landet, Mat, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Blottaren…

  1. Åsa skriver:

    Hahha, gud va söt du är!
    Bra mat och sömn funkar på mig, men jag håller med om den där hemska känslan när det känns som att man inte vart ledig på flera år..usch..
    Härligt att höra att allt verkar vara bättre med dig, men träningen och magen 🙂
    Stor kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack 🙂 Tills i fredags då det blev nåt vajsing med magen, men annars mår jag mycket bättre nu 🙂 Mat och sömn ja. Sova mer behöver jag definitivt göra! Ska försöka göra något åt saken. Stor kram tillbaka!

  2. mickandialog skriver:

    hahah. din sköning. jag är hundra procent säker på att du gjorde hans dag. Undrar vad han skrev på sin facebok? hihi.
    kramis sötis

Kommentera

