Samtal jag minns…

Idag visade jag powerpointpresentationen för min chef, som jag gjort inför föreläsningen som jag ska hålla i Sthlm. Hon var nöjd 🙂 Hon kom då att prata om min vän och kollega G som slutade för ungefär ett år sedan. Vi fick något speciellt band till varandra och kommer nog förhoppningsvis alltid att ha. På jobbet kallade de oss för Piff och Puff (sedan vi klädde granen tillsammans). Det var som min chef sa, ni hade nästan något speciellt språk ihop som ingen annan förstod och vilken humor och lika snabba båda två att kontra varandra i olika situationer. Du var en annan person då. Så var det kanske. Men att jag skulle låtsas att han är i publiken när jag ska hålla min föreläsning i Sthlm i oktober, där klev hon långt över gränsen. Tycker inte G är något som vi behöver hålla på och diskuteraHan lämnade ett stort tomrum på arbetsplatsen inte bara för mig utan för många. Vi kunde ha helt sjuka samtal ibland på luncher eller på fikat. Vi hade ju också våra speciella sushiluncher tillsammans. Under sommaren gick vi ner till ån och satte oss och åt. Men jag är glad att vi har så fin kontakt idag också och ses ibland också. Ska faktiskt äta lunch med honom på fredag i hans jobbstad 🙂 Vi hade verkligen skitkul ihop när han jobbade här.

Här ett av våra lite sjuka samtal och barnsliga humor på en fikarast:
Hon: Jaha är du också allergisk mot nötter?
Han: Ja är du också det?
Hon: Mmmm
Han: Vad är du mer allergisk mot då?
Hon räknar upp både det ena och det andra och berättar att hon har kräkts av apelsinjuice och mår illa av en viss sorts mat, hände bla. på en restaurang och tror hon är allergisk mot soja.
Han: Så du kräktes?
Hon: Nej, inte av det, men magen mår inte så bra.
Han: Vilka konstiga saker du är allergisk emot och fnissar.
Hon: Vadå då?
Han: Jamen lite tvärtemot liksom.
Hon: Nähä, det är jag väl inte. Vad är du mer mot då?
Han räknar upp flera saker och hon och han jämför frukter som de är allergiska emot.
Han: Vi borde göra en lista över vad vi är allergiska emot och se, där är det inte lika och det har vi gemensamt och dra streck emellan 🙂
Hon: Haha ja. Förresten är jag allergisk mot kor också såg jag på ett test jag gjorde.
Han: Nääää, finns det test för det?
Hon: Ja.
Han: Mmmmmmmm (kommer på sig själv att han låter som en ko och börjar skratta)
Hon: (kommer på samma sak och börjar skratta hejdlöst)
Han: (Skrattar ännu mer)
Hon: (Skrattar så tårarna rinner).

Gänget som sitter och fikar i soffan tittar förvånat på henne och honom som inte kan sluta skratta.

20130904-115541.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Vänner. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Samtal jag minns…

  1. Bubbel skriver:

    Såååå mysigt när man får den kontakten med någon! 🙂 kram

  2. Åsa skriver:

    Hahha va rolig du är 😀 älskar att kunna spåna sådär hjärndött om allt och alla 😀
    Tror din chef menade i all vänlighet, att om du tänkte på den personen så skulle du bli lugn, fast jag vet ju inte hur hon sa det..
    Kram på dig!

    • Norpan skriver:

      Ja, det är faktiskt rätt roande och prata om helt meningslösa saker utan djup ibland 😀 I det här fallet var det för att jag skulle ha inlevelse och vara inspirerande på min föreläsning och det gör jag mitt bästa för att vara, men utan att jag behöver tänka på att G sitter i publiken. Det blir liksom mer som en press än stöttande, då orden ”Det här kommer att gå kanon”, är det man behöver höra. Du skulle hört resten av samtalet. Jag tog den positiva delen i det hela 😉 Men man kan ju alltid hoppas att det var i välmening på sitt vis.
      Kram!

  3. mickandialog skriver:

    det är ovärderligt när man klickar så.
    kramis

  4. Christel skriver:

    Man behöver fler såna människor i sin närhet, som man klickar så där med. Livet blir så mycket enklare då, när man skrattar sig genom varje dag.

Kommentera

