Lyskväll och nattfunderingar…

I stugan och gick o lade mig redan 22.20 ikväll trots att det är lördag. Jag var trött efter en dag i solen nere vid bryggan, fika vid caféet med D och sen kräftätning och Lyskväll på kvällen med mamma som kom upp idag.

Vad händer? Jo jag vaknar mitt i natten och kan inte sova. Nu har jag varit vaken en timme o säkert snurrat runt 10 varv minst i sängen. Och det kommer tankar och funderingar. Hur ska det bli framöver med D. Nästa helg ska brorsan o Y invadera stugan med Y:s bror, fru och dotter. Helgen efter vill de ha barnvakt. Dålig planering kallas det. Brorsan till Mallis o Y på bröllop (för typ 74:e gången). 3 veckor tills jag kan åka upp igen och det marknad. Är det nu det bara kommer rinna ut i sanden?

Jag kommer upp en gång till i oktober med några av mina kollegor, sen törs jag inte sova här själv utan får vara över dagen i så fall. Det blir för ensligt här under höst och vinter för att tordas vara här själv. Det har varit en del inbrott i byn och ett stugområde kan ju vara extra utsatt så här års.

Inget bra att ligga och tänka på natten. Kanske kan det vara ett test att se hur D då gör. Vad har jag för betydelse egentligen i hans liv? Men vet inte om det är dags för det redan. Tror att det är för tidigt. Man kan tycka att han kan väl bara åka till mig, eller du kan väl bara bo hos honom då. Ingenting är så enkelt. Tänk er ”Grabben i graven bredvid”. Att vi känt varandra lite i ca 30 år gör det inte enklare. Phu! Nej måste släppa och försöka sova.

Bilder från Lyskvällen (sommarsalut o hälsa hösten välkommen till byn) från vår sida.

20130908-040431.jpg

20130908-040502.jpg

20130908-040528.jpg

20130908-040641.jpg

20130908-040943.jpg

20130908-041011.jpg

20130908-041038.jpg

20130908-040958.jpg

20130908-041107.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Höst, Killar/Män, Livet på landet, Tankar, Vänner. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Lyskväll och nattfunderingar…

  1. mickandialog skriver:

    fina bilder. så jobbigt när man vaknar på natten och inte kan somna om.
    kramis

  2. oskrivnablad skriver:

    Hoppas fler tände ljus så att det kan bli en fin tradition 🙂
    Att vakna och ha huvudet fullt av funderingar är aldrig skoj. Inte så lätt att stänga av tankarna heller. Men som du skriver så kanske de kommande helgerna visar vilken plats du har i hans liv. Vill han ses får han helt enkelt visa det genom att ta sig hem till dig en sväng. Vill man så kan man 🙂
    Kram på dig och hoppas du njuter av söndagen. Tänk vilken härlig september vi haft. KRAM!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var lite fler i ån tydligen och i andra sjön så kanske det kan bli en ny tradition ändå… Nej, det är svårt att stänga av tankar och dem blir så stora nattetid. Du har ju träffat honom så du vet lite vad han är för slags person. Kryssningen kom han ju iväg på, så vill han tillräckligt mycket så borde han ju kunna åka till mig också om så bara för en natt eller en dag. Söndagen blev bra i alla fall 🙂 Ja vilket september! Underbart! KRAM!

  3. Stoffisen skriver:

    Hua, jag hatar att vara vaken på natten, allt på dagen efter blir så skevt. Man är trött, lättirriterad och aningen förvirrad (jag blir det)

    Precis som du skrev, han visar nu under helgerna vilken plats han vill ha i ditt liv.

    Puss
    Stffe

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är himla jobbigt! Man tänker inte speciellt klart heller. Saker som man ser som ett problem blir större och större ju mer man funderar på dem. Och inte kan man lösa dem på natten heller. Jag får ha tålamod och se. Puss

  4. Åsa skriver:

    Hej sötnöt 🙂
    va fint det såg ut me lyskväll 🙂

    Hahha det är lite den filmen jag sett framför mig när du beskrivit 😉

    Vännen, jag tycker det är hemskt att du redan oroar dig för om och när ni kommer att ses igen. Det krävs två för att dansa. Å vill han inte dansa tillsammans utan dansar bäst på egen hand, då önskar jag att du tar och släpper karln och inte väljer att trassla in dig i en knepig situation.

    På riktigt. Jag menar det. Det är som att be om en kärlekssorg, igen..för du blir mer och mer insyltad för varje gång ni ses…

    Om han inte kan komma ner till dig en endaste gång den här tiden, så har du fått ditt svar…det kan inte vara på ens villkor, hur bra han än kan verka. det funkar inte så och du vill inte leva så tror jag heller.

    Stor puss och kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack vännen! Jag ska försöka att inte oroa mig utan bara ta det för vad det är just nu och sen se vad som händer. Jag kan nog inte påverka det så mycket ändå och jag tycker det är för tidigt att bara låta det vara, för det kan jag inte heller. Det är nog som du säger att vill man tillräckligt mycket så kan nog han också. Stor puss o kram tillbaka!

  5. Sara skriver:

    Hej du,

    Åsa tog orden ur min mun så kan bara hålla med. En annan sak du kanske kan fundera på att göra är att inte titta så långt in i framtiden. Lev idag, allt löser sig alltid på det ena eller andra sättet och vill han inte komma till dej då har du som sagt ditt svar.

    Kramar

    • Lilla Norpan skriver:

      Bra tanke! Det är det som ofta är så svårt att leva i nuet och ha tålamod och se vad som händer. Man kan ju oftast inte göra något åt framtiden ändå. Så det är det jag ska försöka göra. Ta en dag i taget och se vad som händer. Kramar! Hoppas du mår lite bättre efter det som blev!

      • Sara skriver:

        Tack för ditt svar, vi har letat oss tillbaka till varandra igen… det verkar som vi trots allt inte kan vara utan varandra. MEN nu tar jag verkligen dagen som den kommer, gör inga stora planer för framtiden utan tänker mer, ses vi så ses vi och när vi inte ses så är jag ok med det också. Försöker verkligen att fokusera på mej själv och vad som får mej att må bra. Så lev i nuet, det är det ända vi har. Kramar till dej

      • Norpan skriver:

        Bra att du tar det som det kommer! Det kan vara svårt ibland. Men bra tänkt att fokusera på dig och göra det du mår bra av. Good for you! Och håller tummarna att det funkar för er! Det är inte lätt med kärlek! Kramar! ♥

Kommentera

