Tålamod…

Tack för era omtänksamma råd kring mina nattfunderingar! Jag vet att ni vill väl. Att fundera och lösa problem nattetid är ingen bra idé. Jag tror också man måste känna honom lite för att förstå vad han är för en person. Som en i byn sa till mig, att han är världens snällaste nallebjörn, men han lämnar aldrig byn (men det händer någon enstaka gång ändå).

Jag tror att jag ska låta saken bero litee och inte ta några förhastade beslut även om jag funderar mycket. Vi har setts sen i juli, så det är inte så länge. Börjar jag ställa krav kommer det inte bli bra alls känner jag och det kommer inte leda någon vart heller. Men att jag fastnar mer och mer, det har ni rätt i att jag gör. I söndags hade vi väldigt trevligt. Vi på caféet och fikade och sen umgicks jag med mamsen och tog en PW, badade och grillade innan hon åkte hem. Då kom D ner till mig o hade myskväll framför brasan. Jag trivs i hans sällskap och mår bra av honom när vi ses. Men han har sin gård med djur, behöver göra vissa saker för sin inkomst, han jagar och har mycket för sig. Allt har sin tid och jag får nog ha lite tålamod även om det är svårt. Saker och ting kanske löser sig eller så gör det inte det. Men jag är inte beredd att släppa honom än. Jag vill se vad som händer.

På eftermiddagen idag ska jag på hembesök och testa använda iPad och appen Popplet för första gången i min uppföljning. Det ska bli spännande. Det är ju en del av det jag ska föreläsa kring i oktober. Jag tycker det är viktigt för barnen och ungdomarna med funktionsnedsättning att få chansen att vara så delaktiga som möjligt i de samtal som handlar om dem. Och i den mån det går kunna få framföra sina åsikter. Vi får se hur det går idag. Hoppas jag också kommer att kunna fortsätta arbeta vidare för det sen i hemkommunen 🙂

Det här inlägget postades i Arbete, Höst, Killar/Män, Livet på landet, Tankar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tålamod…

  1. oskrivnablad skriver:

    Kul att det gick bra med ipaden 🙂
    Har tänkt lite på allt det här med D. Du skrev att det inte var läge att börja ställa krav. Är du beredd att flytta om han skulle ställa det kravet? Ibland är det kanske så att det är en själv som får ta det där stora klivet för kärleken 🙂 Se på mig! Lämnade Stockholm och hamnade här där det bor ca 300 personer och där jag inte kände en kotte 🙂 Var bara en liten tanke så här på onsdagskvällen fina du. Kram kram.

    • Lilla Norpan skriver:

      OB: OM det skulle komma till det mellan oss, så ja kanske att jag skulle vara beredd att testa om det känns bra. Har funderat en del på det också i och med att det inte ens är en idé annars. Men än är vi inte där på långa vägar. Men jag tänker att träffar man någon man tycker om ordentligt så kanske man får vara beredd att offra vissa saker också. Och även han skulle få offra sig på andra sätt i så fall. Men tiden får utvisa vad det blir. Idag kom jag ett litet steg längre i alla fall efter en liten prövning igår kväll som ändå ordnade upp sig på ett bra sätt. Tack för din tanke min fina vän! ♥ Kramar

  2. Sandra skriver:

    Jag vet att såna tankar kommer. Alltid. Men jag tror verkligen att man vinner Mycket på att få unna sig att må bra i någxon annans sällskap utan att tänka för mycket.
    Vi är så rädda för att bli sårade så vi missar många stunder till att att få må bra istället.

    Va spännande att hålla en föreläsning! Att göra nåt sånt är verkligen en av de modigaste saker ja vet. Ska bli skoj att höra hur det går sen.

    Ta hand om dig och ha en bra dag! Kramar

    • Norpan skriver:

      Tack fina Sandra ♥ Visst är det så! Jag är ju lite skraj också för att gå in i nåt precis som jag vet att han också är. Men känns också skillnad när det är någon jag känt så länge sedan tidigare fast inte på det här sättet. Och han får mig att må bra på många sätt, så då kanske man bara får ta det som det kommer och njuta, om inte annat så länge som det varar 🙂

      Ja, det blir spännande men samtidigt lite läskigt också. Jag ska ju inte stå med några papper i handen och föreläsa från det utan tala från mina erfarenheter utan papper. Något nytt och kommer att bli en erfarenhet rikare. Men det är ett spännande ämne och något jag verkligen tror på. Ta hand om dig med vännen! Kramar!

Kommentera

