Festhelg med konsekvenser…

Nu går jag in på min sista vecka. Räknar med att sluta på fredag istället för på måndag. Så jag får helgen + måndag på mig att släppa mitt gamla jobb och vara redo för mitt nya. Imorse hade jag och en kollega (som också slutar) avslutningsfrukost för kollegorna. Har så svårt att känna efter hur det känns. Jag tror jag har trängt bort att jag ska sluta, trots att jag börjat rensa och ta hem saker från mitt kontor. Sen blir det ju ingen ordentlig avtackning nu heller i och med att jag bara ska vara tjänstledig. Så kanske klarar mig ifrån att stå och grina alltför mycket sista dagen 😉

Helgen har som sagt varit hektiskt, men rolig. Fredagen var jag så trött att jag lade mig raklång i sängen och skulle titta på någon film. Låg och messade med D medan jag kikade lite på ”Big bang theory” istället och råkade vid 23-tiden somna och vakna strax efter 1. På lördagen färgade jag håret lite, diskade och fixade lite tills brorsbarnen kom infarandes vid 12 och min mamma strax därefter. Vi hade tänkt åka iväg till en liten djurpark med älgar, minigrisar, getter, vildsvin och annat, men det skulle bli så knappt med tid sen minstingen fått sova. Vi blev kvar hemma istället. Strax efter 16 åkte jag iväg med bussen mot 40 + 40-årsfesten som jag skulle på. En fest med omkring 50 personer, middag, vin, band som spelade och sen dans på slutet. Det var jättegod mat och bandet (trubadurerna) var jätteduktiga att spela. Känner en av de två som spelade så var jätteskoj att höra dem live. Sen blev det också en hel del dansande, både bugg och vanligt. Bugg kanske inte var det bästa för min stackars hand som ännu inte är bra, men med liiiite för mycket vin i kroppen och halvt bedövad så varken kände jag eller såg hur den såg ut förrän dagen efter. Blåsvart och grön. Idag mer ont igen. Den där blödningen verkar inte släppa i första taget. Det blev en riktig bakissöndag för min del med pizza till lunch.

Kom i säng strax efter 2 och blev väckt av minstingen 6 på morgonen. Då var faster varken pigg eller ens helt återställd. Med blixtrande huvudvärk tog jag upp lilla S, bytte på henne och satte henne i min säng med iPaden. Enda sättet att få henne still och hyfsat tyst utan att väcka storebror och mamma som sov ute i vardagsrummet. Lite kräsmagad kände jag mig också när jag fick torka en snorig S stup i ett. Magen höll på att vända sig ut och in ett antal gånger. Jag somnade inte om heller, men lyckades i alla fall vila ögonen lite medan mina 2 alvedon lade sig till rätta i kroppen, även om de tyvärr inte hjälpte till fullo. Hela dagen var en pina med huvudvärken och 2 brorsbarn som inte var helt tysta i sin innelek. Bråk om samma leksak och ett hysteriskt utbrott pga. att minstingen inte fick jaga efter mammas kisse. Vilken dröm när jag blev själv hemma och fick lägga mig och sova ett tag och få avsluta med ett varmt bad. Hade tänkt åka ut till köpcentrat och lyssna på Robin Stjernberg, men det var inte till att tänka på. Dels var jag inte körbar och för det andra så hade jag inte klarat av ljudet. Är det nu jag ska säga: Jag ska ALDRIG mer dricka vin? 😉 Avslutade kvällen med att ringa till D, då han gärna velat att jag skulle åka upp till stugan på kvällen, men nope. Inte den här gången. Men han hade gärna varit välkommen hem till mig 😉

Imorgon ska jag på intervju! Wish me luck! 😉

20130923-153854.jpg

20130923-153921.jpg

20130923-153939.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter, Höst, Killar/Män, Livet på landet, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Festhelg med konsekvenser…

  1. fia skriver:

    Hur färgar du håret lite??? =) puss puss ❤

  2. Stoffisen skriver:

    Haha, Fias kommentar var FAB 😀 men du svarade ju på frågan så jag slipper ställa den. Du är i alla fall supersnygg!

    Kram
    Stoffe

  3. Christel skriver:

    Hoppas att intervjun gick bra! 😊

  4. mickandialog skriver:

    lyckospark!!!
    kramis snygga du

Kommentera

