Sista dagen imorgon…

Dags för min sista dag i grannstaden. Känns lite konstigt och overkligt på något sätt. Kommer nog inte riktigt fatta förrän jag inte ska tillbaka till nästa vecka utan till ett helt nytt ställe. Samma tjänst men i hemmastaden. Den andra tjänsten gick till en som redan fanns i verksamheten och som jobbat lite coachande och stöttande…? Man kan ju hoppas att personen tidigare jobbat med utredningar också om denne ska fungera som handläggarstöd. Annars är det ju inte någon vits riktigt.
Känns lite tråkigt då jag kände mig redo för en sån typ av tjänst, men får hoppas att det kommer att bli bra ändå. Däremot känner jag mer tydligt att jag vill göra något annat. Och kan det inte bli inom samma område så kommer jag att söka mig vidare. Så ska hålla ögonen öppna.

Imorgon ska jag ta sovmorgon en timme och sen sluta 2,5 timme tidigare för att utnyttja min flex som jag fått ihop efter att ha jobbat en hel del övertid de sista 2 veckorna. Därav kommer jag flexa hela måndagen också.

Efter att ha varit barnvakt i helgen så har jag nu haft jätteont i halsen när jag sväljer och pratar, känning mot örat och lite ont i kroppen. Yngsta var ju jätteförkyld i helgen så det kunde man ju förstå att det skulle slå till på faster. Så typiskt när man ska jobba de sista dagarna, upp till stugan i helgen och börja nytt jobb nästa vecka. Så har proppat i mig alvedon, nässpray och Rinexin. Har inte tid att vara sjuk :/

Igår blev jag utbjuden på fika på ett jättemysigt ställe av två kollegor som står mig allra närmst. Fick en jättesöt gosehund (som dessutom stödjer SOS Barnbyar), en liten skyddsängel och en gullig nyckelring. Blev så rörd att tårarna började rinna. Usch så blödig man är 🙂 Kommer att sakna dem jättemycket. Men det är två personer som jag kommer att ha i mitt liv ändå även om vi kommer att arbeta på olika platser. De + tre till kommer och besöker mig i stugan den 12 oktober.

Dags att hoppa i säng! Natti natti!

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sista dagen imorgon…

  1. Åsa skriver:

    Åh hoppas det vänder och du klarar dig från det där 🙂
    Så himla gulliga vänner du har, å spännande med det nya..
    Puss å kram på dig finis!

  2. oskrivnablad skriver:

    Håller tummarna för att de där förkylningskänningarna försvinner. Annars får du se till att D pysslar om dig ordentligt i helgen 😉 Tråkigt med den andra tjänsten men håller du ögonen öppna kanske det dyker upp något annat spännande jobb någonstans. Och nu när du väl kommit från grannstaden kanske det känns lättare att söka sig vidare igen? Kram på dig och ha en fin helg!

    • Lilla Norpan skriver:

      Jag hoppas det! Känner mig ändå redo nu att gå vidare och göra nåt annat känner jag. Kram kram o hoppas du hade en fin helg å! Ja, den här helgen då och en fin födelsedag! ♥

  3. Stoffisen skriver:

    Det kommer att bli bra med det nya. Det nya brukar ofta kännas lite lustigt i början, i alla fall för mig.. Du kommer att klara det galant!! ❤

    Kram
    Stoffe

Kommentera

