Sängläge, myshelg och nyttjobbstart…

Var ett tag sen jag skrev här och nu håller jag på och läser in mig på mitt föredrag jag ska hålla i Sthlm imorgon för lite mer än 100 pers. Börjar bli nervös. Men tänkte jag skulle skriva några rader i alla fall.

Förra veckan var det meningen att jag skulle börja mitt nya jobb i hemmastan, men åkte istället på bihåleinflammation, så det blev sängläge från söndag till fredag istället. Lite snopet! Behövdes lite värstingmedicin så mådde jag bättre till helgen 🙂 Nu har jag lite besvärlig hosta kvar bara. I lördags förmiddag åkte jag upp till stugan och träffade D. Vi var nere hos mig i stugan, jag var med upp till honom till hans extrajobb och hälsade på 10 underbart fina och söta kalvar som var 8 veckor gamla 🙂 Tog lite kort som jag inte hunnit lägga upp i datorn ännu. En var fram till mig när jag satt på huk och snusade mig på näsan. Var nära att jag fick en blöt puss 🙂 Hade kunnat myst med dem i evigheter! Men sen bar det av hem till D för att mata hans djur, byte av kläder och sen iväg in till Lindesberg, där vi var ut och käkade middag på en jättemysig liten restaurang och jag kunde passa på att dricka lite vin också 🙂 På söndagen kom D ner med 2 kubik med ved som vi köpt av hans pappa och farbror som jag sedan under säkert strax över 2 timmar lassade in i vedbon. Tungt och svettigt arbete, speciellt efter att jag legat sjuk en vecka. Kroppen är mör och lite klen. Sen blev det fika med D och två kompisar till honom. D kom sedan ner lite senare efter lite bestyr innan jag skulle åka hemåt. En mysig helg helt enkelt!

Idag har jag jobbat första dagen på mitt nya jobb och det har varit mycket information och lite rörigt. Det är brist på rum just nu så jag får dela ett större rum med en annan ett tag tills de löst det hela (inte så bra med tanke på sekretess). Lite trist då jag inte kan göra min plats till min egen, men förhoppningsvis löser det sig i slutet av månaden. Igen dator har det hunnit komma ännu och så har det blivit något tjafs med företaget de har upphandlat med bla. när det gäller telefoner så de får inte beställa någon ny telefon till mig just nu heller, utan jag får ha en lånetelefon. Lite typiskt precis när jag börjar, men annars verkar det bra. Det stod en fin blomgrupp på min arbetsplats 🙂 (såg den även hos några fler nyanställda).

De har tagit sig tid och informerat och visat runt och så, trots att det blev strul i och med att jag var sjuk förra veckan. Sen kan jag väl säga att grannstaden som jag jobbade i är lite extra bra på att ta hand om nyanställda. Där är det en personlig blomma som inhandlas av de närmaste medarbetarna och man blir utbjuden på lunch första arbetsdagen och det är ett rejält introduktionsschema på några dagar och framför allt man får ett eget kontorsrum direkt. Ett stort plus till gamla arbetsplatsen. Men lite kul att se vilka skillnader det är i olika kommuner 🙂 Verkar vara trevliga medarbetare där och kände igen några sedan tidigare så det var kul. Det kommer nog bli bra när jag får vänja in mig lite. Ovant med passerkort och framför allt var det konstigt att åka buss till jobbet imorse 🙂

Nu ska jag fortsätta läsa in mig på föreläsningen och dricka lite varmt te. Håller nämnligen på att tappa rösten så jag hoppas den ska hålla imorgon eftermiddag i alla fall. Får ha lite dricka där framme och mina strepsil. Ska ta lite värstingmedicin igen innan jag sover också. Wish me luck!

20131007-220528.jpg

20131007-220732.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Dejt, Killar/Män, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sängläge, myshelg och nyttjobbstart…

  1. Åsa skriver:

    Härligt att höra att det dragit igång 🙂 Å va modigt att hålla föredrag 🙂
    Men mycket dålig framförhållning tycker jag av det nya..du har ju dessutom vart sjuk så de har haft ännu mer tid att förbereda..?
    Men hoppas du kommer att trivas 🙂
    Kramar Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Man måste utmana sig själv ibland 😉 Det var kul! 🙂 Ja det är en enda oordning o röra på nya arbetsplatsen just nu. Inget kul även om de gör sitt bästa på andra sätt. De som jobbar där är trevliga iaf 🙂 Kramar

  2. mickandialog skriver:

    grr. dessa jäkla förkylningar. modigt att hålla föredrag tycker jag med. själv tycker jag att det är väldigt obehagligt, huu.
    kramis

  3. Mats skriver:

    Tro på det du säger så går föredraget wunderbar! 🙂

    kram å lycka till /M

  4. Stoffisen skriver:

    Lycka till med föredraget.
    Det fixar du. Utan tvekan!!

    Kram
    Stoffe

Kommentera

