Fortfarande risig…

Ovanligt att jag är sjuk va? :/ Blir hemma imorgon också och kanske även tisdag som jag mår fortfarande. Känns jäkligt träligt att vara hemma 2 gånger när jag precis börjat nytt jobb, men vad ska jag göra… Febern har gått upp nu igen, är fortfarande jättesnuvig och har sån astmahosta/hosta som gör att jag får ont i halsen. Den ger sig inte. Så jag funderar på att ringa Vårdcentralen igen imorgon och höra om jag kan få komma och inhalera och kanske få lite annan hjälp. Ändå tar jag både cortisontabletter och 2 olika sorters astmamedicin. Hjälper inte!

Cortisontabletterna innebär att jag inte somnar på natten. I natt somnade jag någon gång efter 4, sov ungefär en timme, vaknade och steg upp och tog alvedon och mer medicin och sen i säng för att höra en mus som sprang över sovrumstaket. Lyckades till slut somna om och vaknade av att D sms:ade mig 7.40 på morgonen. Och då var han ändå på caféet som hade pub igår kväll. Så har sovit ungefär en 2.5 – max 3 timmar i natt. Och ändå kunde jag inte sova något mer sen. Imorgon är sista dagen med cortisontabletterna, om jag inte ska fortsätta ett tag till med nya…

Var ut en snabbis och handlade igår. Bor man själv så handlar det sig ju inte själv. Passade också på att springa in en snabbis och inhandla en vardagsklänning jag sett på Gina Tricot på reklam. Förstod att de skulle ta slut om jag inte gjorde det igår (lönehelg och allt). Bara den stunden jag var in blev jag dyngsvettig och kände hur vissen jag fortfarande är. I mataffären sen hade jag kunnat tillbringa ett bra tag till vid kyldiskarna. Guuuuud så skönt det var att stå där med kylan som kändes mot ansiktet. Men inte särskilt bra säkert.

Hade hoppats på att vara så pass pigg idag att jag kunnat åka upp till stugan och träffa dejten o vännen D och mysa och käka mat tillsammans. Han ska slakta några av lammen idag 😦 (Det hårda livet på landet). Men bara inse läget att jag får vara hemma och förhoppningsvis bli frisk och kry till nästa helg och ta det då om det går.

Alla räkningar betalda, skönt! Känns alltid lika skönt när det är avklarat. Förra månaden var ju lite extra tuff när jag fick betala tillbaka semesterdagar 7000 kr. Skönt att jag hinner jobba in lite dagar att kunna ta ut i jul i alla fall förhoppningsvis om jag får min semester godkänd.

Igår tillbringade jag dagen med att vila, kolla på filmen ”The english teacher” (som var sådär) och att skissa på mitt projekt som jag håller på med. Håller på att skissa 2 tatueringar åt D. Känns som en stor ära att bli tillfrågad 🙂 O än så länge med det han sett så är han nöjd. Hoppas att de blir godkända och att han vill använda dem sen. Det tar en enorm tid att sitta och skissa på dem. Inget man gör i en handvändning. För jag vill inte lämna ifrån mig något jag själv inte är nöjd med såklart heller. Och jag är perfektionist ut i fingerspetsarna.

Nej, dags att lägga sig och vila igen och kanske titta på någon film ett tag.

20131027-161106.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Film, Hälsa, Höst, Killar/Män, Livet på landet. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fortfarande risig…

  1. mickandialog skriver:

    nämen så coolt. ritar du tatueringar? Visa gärna resultatet sedan. Just nu ser jag som man sätter en fryspåse på ögat, men det jag ser ser skickligt ut. Och du! en jättekrya på dig kramis.

    • Lilla Norpan skriver:

      Nämen stackare!! Hoppas det är bättre nu.
      Det är första gången jag ritar tatueringar till någon. Får se injaga får tillåtelse och visa dem sen 🙂
      Tack ❤ Kram kram

  2. Åsa skriver:

    Åh krya på dig!
    Fan va du ska drabbas av allt. Men nu låter det som en hederlig förkylning?
    Stor krya på dig kram!!!

  3. bubbelsblogg skriver:

    Usch vad jobbigt för dig! Krya på dig, kram

Kommentera

