Samma, samma…

Här hemma händer det inte så mycket. Fick komma till vårdcentralen i måndags. Förutom att jag har ett rejält förkylningsvirus så har jag fått luftrörskatarr. Läkaren tyckte jag lät förskräckligt haha. Fick utskrivet Cocillana så jag skulle kunna dämpa hostan lite och sen fortsätta ta astmamedicinerna.

Snuvan börjar äntligen ge med sig nu sen jag tog till cortisonnässpray. Tips om man är förkyld! Jag är sjukskriven till och med fredag.

Sover, vilar, tittar på tv, ritar lite… Så ser mina dagar ut. Idag ska jag försöka ta tag i disken… Blir ännu värre i luftrören så fort jag rör mig. Hostar så man kan tro att lungorna är på väg upp. Gud vad jag önskar att jag hade en diskmaskin! Får nog önska mig bidrag till en i julklapp/födelsedagspresent… 😉

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Samma, samma…

  1. mickandialog skriver:

    Den där hostmedicinen har jag oxå haft. Man blir ganska groggy. den innehåller ju morfin o annat. Men hostan försvinner som i ett nafs. Kul att du tecknar. själv tecknar jag grovskisser jusst nu. Har fått lägga ner lite ett tag på grund av ögonkirurgin. Men teckningarna växer i huvudet i stället.
    Det där med diskmaskinen. Du får skaffa dig en på två ben! Eller tre, hihih
    kramis

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, hostan har i alla fall blivit bättre.Jag blir inte så groggy, men man somnar bättre på den. Hittills har jag dock vaknat med huvudvärk på morgonen. Men det är det värt 🙂
      Spännande med grovskisserna. Du verkar teckna mycket! 🙂 Hoppas ögonen blir bara bättre och bättre! Haha ja en sån diskmaskin är ju inte fel det heller 🙂 Kram kram!

  2. Stoffisen skriver:

    Men fy fan!! Din tur med sjukdomar är ju katastrofalt obefintlig!

    Jävla skukdomar!
    Krya på dig vacker ❤

    Kram
    Stoffe

  3. Åsa skriver:

    Skruttan…fattar inte varför det blir såhär? 😦
    Kram på dig!

Kommentera

