Lördagslugnt….

Helg och så jäkla skönt! Det här med min trötthet alltså. Det kan bara inte vara normalt. Ska höra av mig till VC och försöka testa mina värden och se. Jag kommer knappt upp på mornarna och somnar när jag kommer hem från jobbet. Jag är trött hela tiden. Jag känner mig aldrig riktigt pigg. Och så det där med att bli så trött när jag sitter stilla och lyssnar på någon som pratar, så kan jag ju somna ifrån. Så kan man ju inte ha det.

Igår kom en av mina nya kollegor hem till mig på lite mat. Eftersom min vän som jag brukar hitta på mest med har träffat en pojkvän så jag inte träffat henne sen i somras. Jag har ju varit uppe i stugan och träffat D vissa helger, men jag har inte avskärmat mig helt. Andra kompisar gör inte mycket annat heller än är med sin familj, så kan ju vara skoj att träffa lite nya vänner 🙂 Så som sagt igår kom en ny vän hem till mig och jag bjöd på middag och så drack vi lite vin till. Hon blev kvar till efter midnatt. Vi satt och snackade och kastade ett öga på Idol ibland.

Hon hade med sig både en flaska vin, en blomma och en chokladask! Herre jösses! Undrar om det är lite kulturgrej det där med att ha med så rejält… Hennes familj är från Italien 🙂 Men det var ju en fin gest även om hon absolut inte behövt tagit med sig något alls 🙂

Idag har jag bara tagit det lugnt och det var precis vad jag behövde. Jag låg kvar länge i sängen efter att jag vaknat och kollade på serien ”Africa – Eye to eye”. Helt fantastik serie och en helt otrolig naturupplevelse. Det är förstås om de vilda djuren i Afrikas djungler, savanner, öknen osv. Somnade till en stund till sen innan jag steg upp och käkade lunch. Tog mig sen ut på första träningsrundan sen jag varit sjuk. Blev en PW, då det kan vara bra att börja lite lugnt. Gick hur fint som helst. Så ska köra på med PW den här veckan innan jag börjar springa igen.

Imorgon ska jag iväg och fika med en killkompis utanför stan. Ska bli trevligt!

Skulle vilja åka utomlands efter julafton. Men vet inte vem jag ska få med mig. Vore så himla skönt att komma iväg på sol- och badsemester! Skulle behöva sol och värme känner jag! Men det blir nog tyvärr inte av.

20131123-203337.jpg

Det här inlägget postades i Hemmet, Livet på landet, Träning, Vänner, Vinter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lördagslugnt….

  1. oskrivnablad skriver:

    Vad tråkigt det är när en känner sig så där trött hela tiden, när sömn inte hjälper 😦
    Hoppas du haft en bra söndag med. Kul med en ny kollega på besök 🙂 Har inte hittat någon på mitt jobb som jag umgås med utanför i privatlivet på det sättet. Hade varit skoj, men å andra sidan känns det knappt som jag har tid/ork att träffa de jag har 😉
    Svårt ibland att få till allt en vill göra.
    Nu ser jag fram emot lite julledighet (säger jag som varit lite extraledig nu)
    Kram på dig!!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja går väl inte en kväll utan att jag somnar på soffan :/ Lika ikväll! Tur jag blev väckt av ett sms 🙂

      Ja det är lite skoj med nya vänner 🙂 På fredag kommer det en annan kollega som ville hitta på nåt. Kan behövas i novembermörkret. I veckorna är det ju helt kört att orka hitta på nåt med nån nästan.

      Skönt med lite extraledigt! Det är inte klart med våra ledigheter i jul ännu. Våran tf chef trilskas med egna regler så vi får se… Skulle behöva de två veckorna.

      Kram kram!

  2. Åsa skriver:

    Oaaah stackare..måste vara sinnessjukt frustrerande att vara så mycket sjuk och sen trött på det?
    Gullig kollega 🙂 hahha hon har ju satt ribban nu, present varje gång 😉
    Har de kollat sköldkörtenln? Har de säkert men iaf. den kan göra en trött 🙂 om den inte funkar som den ska..
    Stor kram på dig!!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja för länge sen kollade de den. Då var det inget fel. Ska be dem kolla igen. Min mage har börjat krångla igen nu också. Tröttsamt! Men jobbar på. Inte så långt till jul nu 🙂 Kram kram

  3. melafugelstad skriver:

    banan är lösen 🙂

Kommentera

