Adventshelg…

Dagarna rullar på och det går närmare o närmare mot jul. Redan 1 advent! Jag har varit på julmarknad med det blev inga som helst inköp. Brorsan med familj var med, pappa o hans sambo och bonussyrran o hennes dotter.

Desto mer inköp blev det igår när jagvar o shoppade med mamsen. Det blev 3 toppar, en ring och ett armband 🙂 På eftermiddagen var vi på adventsfikefrossa och firande av min farbror som fyllt åt. Jösses vad mycket gott det var 🙂 På kvällen tog jag det bara lugnt o njöt av min ensamhet.

I fredags hade jag min rumskompis S från jobbet här. Vi käkade pizza o drack lite gott. Idol såg vi såklart och nu när min favorit åkte ut blir det inget finaltittande för min del. Att se en fotbollsspelare sjunga falsksång betackar jag mig för. Jag hänger med några kollegor på AW nästa fredag istället 😉

Men nu är det dags för sängen. Sov 2 timmar på eftermiddagen efter julmarknaden som var som att vara på Nordpolen. Fy sjutton vad kallt! Frös ända in i märgen! Vinterstormar är inte att leka med… Ha en fin vecka!

20131201-232253.jpg

20131201-232315.jpg

20131201-232334.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Festligheter, Hemmet, Livet på landet, Shopping, Vänner, Vinter. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Adventshelg…

  1. melafugelstad skriver:

    Låter som en trevlig helg 🙂 Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Det var det 🙂 Kram

      • melafugelstad skriver:

        Hoppas allt är bra? Det är så tyst från dig. Kram

      • Lilla Norpan skriver:

        Vad gullig du är! Tack för omtanken. Det är lite mycket just nu med nytt i jobbet o en kropp som inte riktigt tycks vilja vara med mig. Ska till läkare i mitten av dec. Så energin finns inte riktigt till allt. Därför blir det inlägg lite mer sällan just nu. Men ser fram emot lite julledigt förhoppningsvis och få lite ny energi. En solsemester hade inte varit helt fel… 😉

        Kram kram!

  2. mickandialog skriver:

    hihih. fina bilder. cool bocken var.
    adventskramis

  3. Christel skriver:

    Men haha, vilken söt… Eh, bock? Ren? 😂

  4. oskrivnablad skriver:

    Brr för de här vinterstormarna!!
    Men förutom det verkade du ha en bra helg och de där ensamma kvällarna är inte så dumma de heller 🙂
    Hoppas du får va långledig i jul. Kramar till dig!

  5. Bubbel skriver:

    Ha ha vilken rolig bock du har! 🙂 kram

  6. Stoffisen skriver:

    Finis! en liten luvnorpis 😀

    Kram
    Stoffe

Kommentera

