Checkar ut för semester…

Igår checkade jag ut från kontoret o har nu 5 veckors semester 😊 Grymt härligt! Då kanske också min tennisarmbåge kan få chansen att läka, försöka få ordning på den inflammerade hälsenan, stressen få lägga sig och man kan hinna få lite ny energi till i slutet av juli. Det har varit en rätt tuff vår med mycket förändringar på jobbet, att jag inte kunnat träna på det sättet som jag vill och älskar. Men så småningom så ska jag nog vara på spåret igen 😊

I tisdags sade jag upp mig från min tjänst i grannstan. Det kändes lite läskigt att skicka det där mailet. Jag tvekade några gånger innan jag väl tryckte på sänd. Men jag vet att det är rätt beslut att ta. Det är nog det att jag ändå jobbat där sedan 2007. Och jag lämnar en arbetsplats där jag trivdes väldigt bra för det mesta.

Men ibland är det dags för nya avstamp i livet för att utvecklas och få nya utmaningar! I september ska jag vara med i ett projekt i en helt ny roll på 50% och på de andra 50% fortsätter jag med den nya rollen jag fick från årsskiftet. Nya tider! O jag hoppas att det blir bra!

Därför har jag också varit rätt frånvarande här med inlägg som inte kommit så ofta och jag har inte varit riktigt lika aktiv på era bloggar heller. Tanken har funnits att lägga ner helt men jag fortsätter ett tag till o jag hoppas ni har lite tålamod med mig 😊

Vaknar till en solig midsommardag i stugan. Min 91-åriga mormor är också med. Det blir en lugn midsommar med mamma o mormor den här gången. Jag känner inte att jag har något behov av någon fest eller liknande idag. Bara få koppla av o ta dagen som den kommer.

Träffade D en stund igår när jag kom upp och sen blev det serie på tv tills jag somnade på soffan. Hann se ett halvt avsnitt tror jag 😉

Jag har inga speciella planer på semestern heller utan tar det som det kommer. Det blir mycket stugan o så hoppas jag lite på att få träffa O nåt igen.

Gårdagskvällen bjöd på en vacker o dramatisk solnedgång! Som ett fantastiskt skådespel!

Önskar er alla en fin midsommar!

20140620-091906-33546137.jpg

20140620-091906-33546466.jpg

20140620-091905-33545803.jpg

20140620-091905-33545468.jpg

20140620-091907-33547137.jpg

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Checkar ut för semester…

  1. oskrivnablad skriver:

    Det är så himla skönt å va ledig 🙂 Blir du i stugan hela semestern?
    Hoppas att midsommaren blev så lugn och skön som du verkade vilja ha den. Kram på dig!

  2. ASKA skriver:

    fint 🙂 önskar dig all lycka ❤
    Kram Åsa

  3. Bara-jag skriver:

    Fina bilder ♡

  4. mickandialog skriver:

    Härliga bilder. Sedan vill vi ha en liten resume . kramis

  5. Sandra skriver:

    Hoppas du har en härlig semester! Kramar

Kommentera

