Livet på en pinne…

Ja, vad ska jag säga… Inläggen duggar ju inte tätt här precis. Funderar hela tiden på om jag ska ha den kvar eller inte, eller om jag ska byta inriktning.

Det är lite kaos just nu i mitt liv kan man säga. Jag är fortfarande sjukskriven på 50% från jobbet pga. mina tennisarmbågar och har precis påbörjat stötvågsbehandling (på den arm som är värst) som gjorde ont som f-n! Men vi får väl se om den tar. Sista chansen innan man tar till kortisonspruta. Och med två delade tjänster på 50% vardera som nu är 25% vardera kan ni ju tänka er hur det är.

Den ena tjänsten håller på och tar livet av mig. Den som egentligen borde vara på 100% för att hinna med det man ska på tjänsten. Ingen avlastning what so ever. Så nu har jag börjat känna av stressymtom. Minnet sviktar och jag gör knäppa saker. Jag är konstant trött (kanske också på grund av kontanta värken), yrsel. Jag har försökt påtala för länge sedan att jag behöver hjälp för det inte går längre, men inget gehör. Efter påtryckning igen så fick jag ett möte med chefen 31 oktober. Jag påtalade också att jag behöver att en arbetsterapeut ser över min arbetsplats enligt min läkares rekommendation. Händer inget. Jag är så less!

Jag letar konstant efter nytt arbete. Men inte lätt medan jag är sjukskriven. Vem vill anställa mig då? Min andra halva tror jag kan bli bra med tid. Men det finns mycket att önska där också. Men där är vi i alla fall två. Det känns lite som att stå och trampa vatten, men rätt som det är kommer jag att sjunka. Stugan har blivit min livboj.

I helgen var jag där från fredag-lördag o fick med mig en kompis. Jag skjutsade henne till tåget vid lunch. Sen träffade jag D och sen en vän. Jag hade inte varit där på 3 veckor så det var skönt o rofyllt att komma dit. Förra helgen låg jag i sängen hela lördagen med neddragna persienner överallt. Orkade inte kliva upp. Jag låg istället o kollade på Dexter sista säsongen hela dagen. Energin hade tagit tvärslut. Sen fick jag ta nya tag på måndagen. Försökte förklara för D idag. Men kom bara halvvägs. Tror inte han förstår riktigt.

Nån gång måste ju allt vända…? Jag har haft det tungt i flera års tid nu med några ljusglimtar förstås emellanåt. Vad ska man säga…att jag haft en väldig otur. Att jag nu fått inflammation i båda armar tror jag hänger ihop med att jag var sjuk i 8 mån o käkade en väldans massa antibiotikakurer o fick allergichock på allergichock. Kroppen tog stryk. Konstigt om det inte fått konsekvenser. Men man tror att jobbet varit en bidragande orsak.

Tja bara att hanka sig vidare framåt och se vad livet har att erbjuda. Som sagt någon gång måste det ju vända. Just nu ser jag fram emot lördag och hoppas det kommer att bli en bra och lyckad dag.

IMG_2331.JPG

IMG_2326.JPG

IMG_2333.JPG

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Livet på en pinne…

  1. fia skriver:

    >3 kanske dax och sjukskriva dig helt ett tag =) DU är viktigare än jobbet >3 puss och kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Tyvärr är läget som det är. Det är jättesvårt att bli sjukskriven numera av läkare. Så enklare sagt än gjort. Man får kämpa tills det brakar helt typ. Och nu efter 3 månader ska arbetsgivaren fylla i saker till Fk. Inget är enkelt. Ska ha möte med min chef 31 okt. O jag tittar på andra jobb. Tack för omtanken ❤ Puss o kram

  2. oskrivnablad skriver:

    Åh vad glad jag blev över ett livstecken här inne 🙂 Men inte lika roligt å höra att det inte har blivit bättre med dina armar 😦
    Måste kolla lite datum för en fika på stan. Lite lättare när helgerna inte tillbringas i stugan 😉
    Kram kram.

  3. mickandialog skriver:

    Vilken rävsax du befinner dig i. Jobbigt när du inte möter förståelse. Det är ju en enorm kraft i det. Återhämtningen blir ju betydligt lättare.
    Stoooor lycko-kram till dig vackra tjej.

Kommentera

