Filmer o annat…

Eftersom det fina vårvädret bestämde sig för att försvinna ett tag så har det blivit lite serier o filmer. Jag har svårt att koncentrera mig för länge och klarar inte riktigt att se action och thrillers. 

Jag älskar Johan Glans, så jag beställde första säsongen av Halvvägs till himlen och Jättebästisar 😊 Så bra! Sen har jag kikat på Worldtour of Skåne och Skandinavien och annat han har gjort från Raw, Sthlm live och Parlamentet.

2 jättebra filmer jag sett är ”Wild” med Reese Witherspoon och ”Tracks”. Fantastiska filmer båda två! Båda handlar om kvinnor som ger sig ut och vandrar. Ena helt ensam i USA i vildmark, öken och berg. Den andre med 4 kameler och en hund i Australien genom öken. Båda är verklighetsbaserade. 

Idag skulle jag ha varit på jobbet på ett möte med chef o fack för att få en motivering till min låga löneökning. Men mitt fackliga ombud skulle vabba så det blev inställt. Det känns jättejobbigt att besöka arbetsplatsen så det har påverkat mig negativt i helgen till att det inte blev något av idag. 

Jag har också haft extra besvärligt med yrsel, migrän och sova. Nu har jag börjat med insomningstabletter som jag ska ta ett tag. Jag ska försöka ta mig ut på promenad en stund varje dag. Dagarna går…

Det här inlägget postades i Film, Hälsa och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

