Nytt steg

Jag har nu börjat att gå hos en psykolog med KBT-inriktning. För dem som inte vet står KBT för kognitiv beteendeterapi. Det handlar om Tanke, känsla, beteende, handling. 3 gånger har jag hittills varit. 

Det känns jätteskönt att ha någon att bolla med. Jag har ju haft mycket tankar under den här tiden med jobb, vad jag ska göra och inte ska göra under den här tiden b.la. Och även om jag är beteendevetare så är det inte alltid så lätt att vara sin egen beteendevetare. Och det är ganska skönt att få mina tankar bekräftade så jag är inne på rätt spår.
Idag har jag också påbörjat första tabletten med medicinering. Jag har varit oerhört negativ till det o sagt nej, men efter att ha fått lite mer förklarat o varför det kan göra en skillnad så har jag gått med på att pröva. Jag är lite rädd också för jag vet att jag troligtvis kommer att må dåligt första dagarna. Men jag har fått andra tabletter för det om det blir för olidligt. Så jag hoppas att jag ska klara mig igenom de där dagarna.

Jag är fortsatt sjukskriven till sista juni nu, då jag fortfarande är i för dåligt skick för att jobba. Sen får vi se. Oavsett så blir det tidigast jobb på 25% i aug då jag annars ska ha semester i juli. Läkaren sa på förra mötet att jag borde ha plockats bort från jobbet mycket tidigare. Men då hade jag en annan läkare som inte fattade hur det stod till med mig egentligen. Mycket handlar om att träffa rätt person för att få rätt hjälp. 

I helgen har jag varit uppe i stugan. Underbart! Lugn, ro o vila för själen även om tröttheten finns där hela tiden. Det gick hyfsat att köra dit, men jag var jättetrött när jag körde hem. Nu är jag hemma igen iaf och hämtat ut mina nya glasögon 🙂 

             

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nytt steg

  1. mickandialog skriver:

    Bra att du tar det med ”baby steps”
    Snygga glasögon. Jättefina.
    Svar: bloggen finns ej mer. Men det var if all Days were hollydays.
    Kramis och styrkekramisar

Kommentera

