2 bättre dagar typ…

Tror det var nyttigt att braka hos psykologen sist jag var där. Jag hade några orkeslösa dagar efter det (lördagens fotografering skulle jag också VERKLIGEN skulle sagt ifrån). Det enda jag orkat med är sjukgymnasten i måndags. Försökte klippa gräset i tisdags och det var läskigt att se hur kroppen verkligen inte ens orkade det. Jag har inte någon stor gräsmatta. Men det kändes som jag var ute och sprang 1 mil utan någon som helst kondis. Ingen som helst kraft i kroppen. När jag kom in hade jag halsbränna, frös och var så trött att jag slocknade och sov några timmar.

Igår onsdag, är första dagen som jag mådde lite bättre igen. Jag orkade diska på morgonen och på eftermiddagen var jag och klippte mig. Något jag inte gjort sen i januari. Det innebar utmaning åka ner på stan. Ett utav mina värsta ställen att vara. Ljud från bussar, bilar, människor som far åt alla håll, människor som pratar, barnskrik, musik i varenda hörna. Alla dessa ljud blir lika starka för mig. Jag kan inte sortera bort ljuden. Mitt filter är borta och det är jättejobbigt. Outhärdligt emellanåt. Jag fick yrsel när jag steg ut från parkeringshuset och kände mig sjuk, jag känner jag mig irriterad och mitt tålamod är noll. Men jag klarade det, även om jag var alldeles svettig på ryggen efteråt när jag klev ut från frissan. Jag passade på att gå in till butiken som ligger precis bredvid (Gina Tricot) också som hastigast för att se om det fanns nåt skoj. Det blev ett par byxor och en tunika, sen klarade jag inte mer. Bort från stan snabbt, snabbt.

På kvällen var jag ut till närmaste Mälarön med en kompis då jag kände att jag behövde komma ut på en promenad. Vi tog med oss sallad och satt vid vattnet och åt. Och sen gick vi 5 km. Det är precis så kroppen funkar. Ena dagen orkar jag inte diska, energin tar tvärslut när jag har klippt gräset eller under tiden jag håller på med någonting så jag inte kan avsluta. En annan dag kan jag gå 5 km. Längre törs jag inte gå och det är inga Power walks det handlar om. Just nu får jag vara nöjd med att kunna komma ut på en promenad. Träning ligger längre fram.

Idag började jag dagen med glutenfri havregrynsgröt med blåbär och hallon i. Ikväll ska jag hem till min pappa och hans sambo med inflyttningspresent. De har flyttat ner till vattnet. Jag sa ifrån när de hade nån flyttgrej för några veckor sedan då det blev för mycket folk samtidigt, som inte heller funkar ännu. Så jag sa jag skulle komma själv en annan dag. Och det är idag. Jag har lärt mig att jag behöver sprida ut saker och ha vilodagar emellan för att minska risken för stora bakslag.

   
    

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2 bättre dagar typ…

  1. mickandialog skriver:

    Du ska se att det kommer att bli bättre. Kanske aldrig helt. Men det går att hitta livskvaliteten.
    Men vad snygg du är. Håret är dödsfint.
    kramis och hoppas att midsommar varit fin

Kommentera

