In progress…

Det känns som att det går åt rätt håll nu. Jag har fått bättre pejl på mig själv o lär mig mer o mer hur jag ska hushålla med energin. Ibland misslyckas jag, men det är ändå bättre nu än från början. Fortsätter det åt rätt håll är tanken att jag ska börja arbetsträna 24 aug. Men min vikarie ska vara kvar så jag går utöver. 

Just nu är jag uppe i stugan o njuter av lugnet. Jag är själv här några dagar. En kompis kom på besök från igår tills idag så vi har bastat, badat, solat, promenerat, ätit sopplunch på byns café o bara tagit det lugnt. Nu är jag själv igen. Välbehövligt för mig. 

Det blir för intensivt när vi är här alla samtidigt o då mår jag inte så bra. Det känns som jag ska explodera inombords, jag blir irriterad, tålamodet tryter o jag vill bara gå o gömma mig nånstans. En helg är gränsfall för vad jag klarar. Nu vila själv några dagar, sen kommer familjen på fre eller lör o sen på söndag åker jag hem ett tag.

Det händer lite annat skoj i mitt liv just nu också och jag hoppas att det fortsätter så och på ett positivt sätt. För det ger mig lite extra energi 🙂 Jag har ju minst sagt haft lite otur på den fronten så jag håller tummarna för lite  tur och lyckad utgång nu! Man kan bara beskriva det med lugn, stabilitet och harmoni. Något jag behöver. Törs knappt säga eller skriva nåt för att jag är rädd att förlora det lika snabbt. Det är så nytt o så skört i början. Men nu när jag är här själv kan jag känna en saknad o längtan efter honom… 

   
   

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

