Vårsol som värmer…

Härligt väder ute idag. Det enda som står på agendan idag är ett besök hos sjukgymnasten för att knaka loss mig o släppa på spänningarna i rygg o nacke. En konstgjord andning i avvaktan på att kroppen lär sig att slappna av. Oturligt nog har jag fått ont under trampdynan på vänster fot också som jag ska fråga om. Jag är även svullen. Hade ont igår med men sprang en runda på kvällen. Så idag blir en träningsfri dag förmodligen beroende på vad han säger.

Frukost o lunch ute i solen. Solen värmer. Sitter i bara linne och utan strumpor idag 😊 Underbart!! Måste nog köpa lite solkräm idag på vägen hem. Solen är rätt stark på våren märker jag och tar snabbt.

Idag är det föreläsning i projektet som jag egentligen jobbar med men bara hälsar på ännu. Hade tänkt gå men i samråd med samtalscoachen igår så behöver jag säga nej. Jag visste det ju egentligen själv, men har svårt att ta de där besluten själv ibland. Det känns bättre när nån annan säger ifrån. Något jag behöver träna mig på. Jag vet ju vad som är bäst för mig och vad jag inte ska göra, men behovet av att visa sig duktig finns ju där. 

Så det blev en ren vilovecka denna veckan, vilket behövs efter dessa 4 veckor. Så solen, lyssna på ljudbok blir det resten av eftermiddagen sen när jag är hemma igen ☺️ Kanske ska jag testa en ny typ av meditation idag som jag fick tips om…

  

Det här inlägget postades i Allmänt, Hälsa, Livet på landet, Tankar, Träning, Vår och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vårsol som värmer…

  1. Lotta skriver:

    Stora kramar till dig ❤

  2. oskrivnablad skriver:

    Kan verkligen sakna min förra tjänst nu när vårsolen tittar fram. Är ju knappt ute om dagarna just nu. Så njut av solen men som sagt, skaffa solskydd 🙂
    Kram!!

Kommentera

